×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مراسم تحلیف کارآموزان قضائی روحانی دوره ۴۸ با حضور معاون اول قوه قضائیه در استان قم برگزار شد.

نظری، مدیر کل گزینش قضات روحانی طی سخنانی در این مراسم گفت: روحانیون دوره چهل و هشتم، روحانیون مرکز تخصصی حقوق و قضاء اسلامی هستند که مراحل گزینش آنها بلافاصله پس از فراغت از تحصیل انجام شد و پس از آن افراد برای دوره‌های کارآموزی معرفی شدند.

وی با اشاره به این‌که روحانیون دوره چهل و هشتم، ۸۰ نفر هستند، اظهار کرد: در اواخر سال ۸۷ آزمون ورودی دوره‌ها در قم و مشهد برگزار شد که ۴۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده و۱۳۱ نفر پذیرفته شدند و پس از گزینش‌های صورت گرفته برای آموزش معرفی شدند.

مدیر کل گزینش قضات روحانی خطاب به روحانیون حاضر در مراسم تحلیف گفت: شما نماینده و سفیر قوه قضائیه هستید که به ۳۶ نقطه کور اعزام می‌شوید تا دعاوی که در بین مردم وجود دارد را حل و فصل کنید.

وی با تاکید بر این‌که شما نماینده جمهوری اسلامی نیز هستید، افزود: بدانید کار،حرکت ،رفتار،برخورد شما به عنوان اسلام ثبت و ضبط می‌شود و رفتار و حرکت شما چه بخواهید و چه نخواهید در نظر مردم دیده می‌شود و مردم دیگر به شما به عنوان فرد عادی نگاه نکرده و خوب و بد شما را به نام اسلام می‌گذارند.

نظری ادامه داد: ایمان افراد با رفتار شما است که سست یا قوی می‌شود پس در اخلاق،منش و قضاوت خود دقت بسیار زیادی داشته باشید که در آخرت باید پاسخگو باشید.