×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در عدالت علوی همه یکسانند و آمدن به مراجع قضایی نباید موجب سرافکندگی شود. ما نه وظیفه داریم که متهمان را تخریب کنیم و نه وظیفه داریم برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع عباس ذاقلی ـ سرپرست سابق دادسرای کارکنان دولت ـ با بیان اینکه برخی از دادسراها به دلیل رسیدگی به پروندها‌ی متفاوت از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اظهار کرد: در این خصوص دادسرای امور جنایی یکی از این دادسراها به شمار می‌رود. در روز گذشته نیز دو باند بزرگ ۱۴ و ۷ نفره دستگیر شدند که جای قدردانی از نیروی انتظامی و همکارانمان در دستگاه قضایی دارد.

وی در ادامه، اقدامات و عملکرد دادسرای شهید مقدس برای رسیدگی به جرایم ضدانقلاب، اقدامات تروریستی و … را مورد اشاره قرار داد و افزود: نقش این دادسرا در دفع فتنه‌ ۸۸ بسیار مشخص است و توانست عوامل آن را تعقیب و دستگیر کند.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: مجتمع امور اقتصادی از مهمترین دادسراهای تهران به شمار می‌رود که می‌تواند حرف اول را در برخورد، تغییر و محاکمه مجرمان موسوم به یقه سفید ایفا کند. امیدواریم در دادسرای امور اقتصادی مطالبات مردم بیش از پیش عملی شود و مردم اجرای احکام را مشاهده کنند و ان‌شاالله سال پررونقی در مبارزه با فساد داشته باشیم.

جعفری دولت‌آبادی اهمیت دادسرای کارکنان دولت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مبارزه با فساد کارگزاران حکومتی مهمترین دغدغه یک حکومت است. اهمیت حکومت‌ها به طول زمان حاکمیتشان نیست بلکه به عملکرد آنهاست؛ همانند حکومت امیرالمومنین علی (ع).

وی تاکید کرد: مگر می‌توان اجازه داد در جمهوری اسلامی افرادی برای خود مصونیت قائل شوند و زمانی که احضار می‌شوند در جلسه حضور نیابند؟ تاکید می‌کنم همه کسانی که به دادستانی احضار می‌شوند باید عناوینشان را پشت در بگذارند. هر فردی که در مرجع قضایی حاضر شود مانند سایر مردم برای ما یکسان است.

دادستان تهران خطاب به قضات دادسرای کارکنان دولت گفت: پرونده‌هایی که در این دادسرا تشکیل می‌شود باید در یک دوره زمانی مشخص به نتیجه برسد. این مبارزه زمانی میسر است که پرونده‌ها در دوره‌های زمانی مشخص به نتیجه برسند. اشکال ما این است که این مبارزه در بعضی جاها خوب و در بعضی جاها نامناسب است.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های دادسرای کارکنان دولت دشواری‌های خود را دارد یادآور شد: در عدالت علوی همه یکسانند و آمدن به مراجع قضایی نباید موجب سرافکندگی شود. آمدن متهمان نباید بی‌اثر باشد و در عین حال سبب استهزای آنان شود. ما نه وظیفه داریم که آنها را تخریب کنیم و نه وظیفه داریم برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

وی با اشاره به تودیع «عباس ذاقلی» از سمت سرپرستی دادسرای کارکنان دولت خاطرنشان کرد: افراد زیادی برای سرپرستی مجتمع امور اقتصادی مطرح شده‌اند. بیش از شش ماه این بحث ادامه داشت و در نهایت آقای ذاقلی انتخاب شدند و در خصوص ایشان اجماع وجود داشت.

دادستان تهران گفت: امید فراوانی به بهبود وضعیت، تشدید مبارزه و عملی شدن احکام و پاسخ به مطالبات مردمی دارم.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص سرپرستی دادسرای کارکنان دولت نیز به مزاح گفت: همانند دولت می‌خواهیم ریاست خود را توسعه دهیم و تا اطلاع ثانوی دادسرای کارکنان دولت را اداره خواهم کرد. در این دادسرا باید تحولاتی ایجاد شود.