×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش لایر نیوز-حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع قضات استان خراسان شمالی گفت: اولین شرط قضاوت این است که فرد از حیث خود ساختگی شایستگی داشته باشد که منظور همان عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به شروط قضاوت و ابزارهای عدالت خاطرنشان کرد: داشتن علم و آگاهی و آشنایی با فقه و قانون که ابزار کار قضات هستند نیز از دیگر شروط عدالت است.

وی با تاکید بر اهمیت قضاوت و جایگاه آن در دین مبین اسلام تصریح کرد: یکی از نیازهای جدی و فوق العاده ای که در دستگاه قضا احساس می‌شود، مسئله تطبیق مسائل با قانون است.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون در حال تغییر است و برای آشنایی با تغییرات و ساز وکارهای جدید آن باید جلسات رایزنی، مباحثه و تبادل نظر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دادستان کل کشور با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا باید به فرموده مقام عظمای ولایت انقلابی باشد و انقلابی عمل کند؛ البته انقلابی‌گری بر خلاف برخی تبلیغات دروغین، تندروی نیست بلکه یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رو در بایستی باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و … عملکرد دستگاه قضایی این استان را در سال ۹۴ و شش ماهه نخست سال ۹۵ تشریح کرد.