×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

divan edalatرییس دیوان عدالت اداری از حضور گسترده و چشمگیر مردم در گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی کرد و این حضور را برای دست‌اندرکاران نظام مسوولیت‌آفرین خواند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه ۲۳ بهمن هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: حضور معنادار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تداعی کننده این موضوع بود که مردم با همه سختی‌ها و مشکلاتی که طی سال جاری در معیشت خود با آن مواجهند، نظام خود را دوست دارند و باور دارند که هدف و انگیزه انقلاب اسلامی ایران، تحقق آرمان‌های امام راحل و پیاده کردن احکام نورانی اسلام است.

وی افزود: آنان نشان دادند که انقلاب‌شان برای نان و بهبود بخشیدن به زندگی ظاهری نبوده است. با این اوصاف برخی عملکردهای ما باعث شرمندگی است که توده مردم با خلوص نیت در صحنه حضور می یابند و ما گاهی در خدمت‌رسانی کوتاهی می‌کنیم یا موجبات اختلاف، شکاف و دلسردی را فراهم می‌کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: البته مردم حساب نظام را از عملکرد برخی مسوولان جدا می‌دانند و تنها عملکرد مسوولان برایشان معیار نیست. آنان می‌دانند که اسلام، امام راحل و رهبری معظم انقلاب محورند و این انگیزه‌ای است که آنان را با خضوع و دلگرمی به صحنه می‌کشاند.

وی با اشاره به این موضوع که پس از سی و چهار سال همچنان عشق به امام و ولایت در مردم متبلور است، اظهارکرد: با این وصف حقیقتا مسوولیت ما به مراتب سنگین‌تر می‌شود و ما باید در خدمت به مردم تلاشی بیش از این داشته باشیم به ویژه آنان که دست‌اندرکار حل مسایل معیشتی و روزمره مردم هستند، باید هرچه بهتر به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

منتظری در ادامه با بیان فرمایشی از امام رضا(ع) گفت: روایت شریفی از امام هشتم(ع) نقل شده است که آن حضرت می‌فرمایند «خداوند رحمت کند آن بنده‌ای را که ما را محبوب مردم قرار می‌دهد و مغضوب آنان نمی‌سازد، سوگند به خدا، اگر سخنان زیبای ما را به مردم نشان بدهند، اینها عزیز خواهند بود و هیچکس نمی‌تواند وصله یا پیرایه‌ای به آن ببندد».

وی در پایان تصریح کرد: اگر چهره رسول الله(ص) و ائمه معصومین و تعالیم و آموزه‌های نورانی اسلام آنگونه که هست به مردم جامعه و بشریت نشان داده شود، بی‌شک جملگی عاشق و شیفته آن خواهند شد، زیرا مگر پاکی و اخلاق حسن، امری است که کسی با آن مخالفت ورزد؟