×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

۷ ماه از وعده دادستان تهران برای راه‌اندازی دادسرای امور بین‌الملل می‌گذرد و به نظر می‌رسد این دادسرا در سکوت خبری راه‌اندازی شده است.
، در روز ۱۸ تیر امسال برای سومین بار ظرف مدت ۴ سال سرپرست دادسرای امور جرائم رایانه‌ای تغییر کرد.
در حاشیه این مراسم جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل اشاره کرد.
وی گفت: در مجتمع قضایی امور بین‌الملل قرار است به جرایم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین به شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی رسیدگی شود.
دادستان تهران افزود: از آنجا که در این زمینه کاستی‌هایی داشتیم در پیگیری شکایت‌ها دچار نقص بودیم به همین دلیل به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد تشکیل این مجتمع قضایی را دادیم و ایشان هم موافقت کرد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امیدواریم با تشکیل این دادسرا و همچنین تشکیل دادسرای جرایم پولی – بانکی بتوانیم اضلاع مفقوده رسیدگی به پرونده‌ها را کامل کنیم.
اما تا امروز ۷ ماه از این وعده دادستان تهران می‌گذرد و به نظر می‌رسد این وعده در کمال سکوت و عدم اعلام رسانه‌ای کار خود را آغاز کرده است.
در روز ۱۲ بهمن خبر بازگشت هستی دختر ۹ ساله‌ای از کشور اندونزی در برخی از رسانه‌ها مخابره شد دختر بچه‌ای که به همراه مادرش از کشور به صورت قاچاق خارج شده بود و به دلیل غرق شدن مادرش در اندونزی بدون سرپرست مانده بود.
پیگیری‌های خبرگزاری فارس حکایت از آن دارد که گویا پرونده بازگرداندن هستی به کشور در یکی از شعب دادسرای امور بین‌الملل به جریان افتاده است.
این در حالی است که بررسی‌های تکمیلی ما نشان می‌دهد دادسرای امور بین الملل در ساختمان معاونت قضایی قوه قضاییه فعالیت خود را آغاز کرده است.

این دادسرا در خیابان ولیعصر خیابان سخنور پلاک ۳۶ ساختمان معاونت قضایی دستگاه قضایی کشور فعال شده اما هنوز اطلاع درستی از تعداد شعب و همچنین روند رسیدگی به پرونده‌های بین‌الملل در دست نیست.

اما به نظر می‌رسد پیش از انتهای سال جاری دادستان عمومی و انقلاب تهران مراسم معارفه‌ای را داشته باشد و درباره فعالیت‌های این دادسرا اطلاع رسانی شود.