×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تاکید کرد که بیانیه‌هایی که به نام زندانیان امنیتی منتشر می‌شود در بیرون از زندان تنظیم می‌شود.

 غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران در مشهد در مورد بیانیه‌هایی که بعضا به نام زندانیان منتشر می‌شود،‌ تصریح کرد: ‌بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این بیانیه‌ها توسط دیگران و به نام زندانیان امنیتی تنظیم می‌شود و اساسا در داخل زندان تنظیم نمی‌شوند.

وی در رابطه با بحث سوء استفاده زندانیان از تلفن زندان نیز گفت: تلفن‌های زندان وسیله ارتباطی است. زندانیان نمی‌توانند از طریق تلفن با خارج از کشور ارتباط داشته باشند اما با خارج از زندان مانند تلفن‌های سطح شهر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و ممکن است سوء استفاده‌ای از تلفن‌ها صورت گیرد اما این به زندان ارتباط ندارد.

اسماعیلی هم‌چنین درباره روند ساخت اردوگا‌ه‌های نگهداری زندانیان گفت: اردوگاه نگهداری محکومان موادمخدر استان خراسان تقریبا آماده است و تا دو هفته دیگر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوگاه استان اصفهان تا پایان تیرماه افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: اردوگاه‌های استان‌های دیگر نیز تا پایان شهریور یا مهر ماه آماده می‌شوند.

اسماعیلی افزود: پیشرفت اردوگاه تهران خوب است اما هنوز خط انتقال آب آن مشکل دارد که این هم دست ما نیست ولی قطعا اردوگاه‌های خراسان و اصفهان در تابستان افتتاح می‌شوند.

رییس سازمان زندان‌ها در مورد ظرفیت این اردوگاه‌ها گفت: این اردوگاه‌ها حدود ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد که زندانیان به آنها منتقل می‌شوند و در این استان‌ها اکثریت قریب به اتفاق محکومین موادمخدر را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ‌استان‌های دیگر هم کماکان منتظر راه‌اندازی اردوگاه‌ها هستند و بنا نداریم از استان‌های دیگر محکومان را به این اردوگاه‌ها منتقل کنیم.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: وقتی این اردوگاه‌ها به بهره‌برداری برسند همه امکانات اساسی مانند قرنطینه و بهداری در آنها وجود خواهد داشت و طبق مجوزهای دریافت شده از دولت، حدود ۳۰ هزار نیروی اداری در این اردوگاه‌ها مشغول خواهند شد.