×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مردی در دادگاه گفت: از اینکه همسرم شاغل است ناراحتم و بارها از او خواسته‌ام که دیگر خارج از منزل کار نکند اما به دلیل اهمیت داشتن استقلال مالی، به حرفم اهمیتی نمی‌دهد.

 مردی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق خود را به قاضی شعبه ارائه کرد و در خصوص دلیل درخواست جدایی از همسرش گفت: زمانی که همسرم را به عنوان شریک زندگیم انتخاب کردم، ۲۲ سال سن داشتم و در آن زمان تنها هدفم داشتن زندگی مشترک با همسرم بود، از آن روزها ۲۴ سال می‌گذرد و من افسوس روزهای از دست رفته را می‌خورم.

این مرد که ۴۶ سال سن داشت با ناراحتی، ادامه داد: در آن روزها به دلیل اینکه از نظر مالی در تنگنا بودیم، مجبور شدم به همسرم اجازه دهم که برای تامین نیمی از مسائل مالی منزل، سرکار برود و از همان زمان بود که دوران خوشی زندگی‌مان رو به تاریکی رفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چهارسال از زندگی‌مان، خداوند به ما دختری عطاء کرد و با به دنیا آمدن دخترمان از همسرم خواستم دیگر به سرکار نرود و همه تمرکز خود را در تربیت فرزندمان بگذارد اما همسرم به شدت با حرف من مخالفت کرد و گفت که نمی‌خواهد استقلال مالی خود را از دست بدهد و می‌تواند همزمان با شاغل بودن، فرزندمان را به ثمر برساند.

مرد ۴۶ ساله با بیان اینکه کارکردن خارج از منزل روحیه زنانه زن را از بین می‌برد، افزود: معتقدم، اگر زن بیرون از منزل کار کند، روحیه لطیف و زنانه او خدشه‌دار می‌شود و من در آن دوران که از نظر مالی در تنگنا بودیم از همسرم خواستم مدت کوتاهی را کار کند تا من بتوانم، شغل مناسبی برای آینده زندگی‌مان پیدا کنم اما اکنون از شاغل بودن خود رضایت کامل دارد و تنها دلیلش برای شاغل بودن، داشتن استقلال مالی است. در صورتی که با به دنیا آمدن دخترمان کسب و کار من رونق بسیاری گرفت و تحت هیچ شرایطی احتیاج به کارکردن همسرم نبود.

زن که ۴۲ سال سن داشت در پاسخ به اظهارات همسرش، گفت: زمانی که همسرم را ۲۴ سال گذشته در منزل پدر بزرگم دیدم، به شدت به او علاقمند شدم و برخلاف نظر خانواده‌ام به درخواست ازدواج او، پاسخ مثبت دادم و از همان ابتدا با یکدیگر قرار گذاشتیم که خشت خشت زندگی‌مان را با تلاش‌های مشترک‌ بر روی هم بگذاریم و هیچ‌گاه مانع پیشرفت یکدیگر نشویم اما در حال حاضر همسرم تمامی قرارهای‌مان را فراموش کرده است.

وی بیان کرد: من اکنون به دلیل حضور دختر ۲۰ ساله‌ی‌مان در زندگی راضی به جدایی نیستم، از همسرم می‌خواهم کمی منطقی‌تر فکر کند.

قاضی دادگاه خطاب به زوج، ‌اظهار کرد: شما دو نفر که پایه‌های زندگی‌تان را با کمک یکدیگر بنا کرده‌اید، حیف است که به همین راحتی این پایه‌ها را ویران کنید. شما اکنون باید به فکر آینده دختر ۲۰ ساله خود باشید که در سن مهمی قرار دارد و ممکن است با جدایی شما، اثرات جبران ناپذیری بر او وارد شود.

 قاضی دادگاه نیز در پایان جلسه برای این زوج حکم طلاق را صادر نکرد و طرفین برای بررسی بیشتر موضوع به واحد مشاوره ارجاع شدند.