×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وزرای امور اقتصادی و دارائی، نفت و ارتباطات و فناوری برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان این هفته به مجلس می‌آیند.

سوال احمد توکلی، الیاس نادران، حسین نجابت، حمیدرضا کاتوزیان نمایندگان تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر و محمد سقائی نماینده تبریز از وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار هفتگی مجلس قرار دارد.

همچنین وزیر نفت برای پاسخ به سوال محمدرضا خباز نماینده کاشمر و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سوال مجید نصیرپور نماینده سراب در صحن علنی مجلس حضور خواهند یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص کواکبیان از وضعیت بازداشتگاه‌های کشور و گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص عده‌ای از نمایندگان در مورد عملکرد سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشور را استماع خواهند کرد.

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد وضعیت موسسه‌ تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی (در اجرای تبصره ذیل بند ۶ ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس) و گزارش این کمیسیون در مورد وضعیت برنج‌های وارداتی با منشاء کشور هندوستان نیز این هفته در دستور کار قرار گرفته است.

بنابراین گزارش ادامه بررسی طرح دو فوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه‌ مسکن، طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و لایحه‌ موافقتنامه‌ همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه در زمینه‌ حفظ نباتات (اعاده شده از شورای نگهبان) هم این هفته مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

مجلس این هفته همچنین به بررسی طرح اصلاح قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲، طرح تعیین تکلیف چاه‌های آب قدیمی فاقد پروانه‌ بهره‌برداری، لایحه اصلاح ماده‌ (۱۰۰) قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ و لایحه‌ موافقتنامه همکاری‌های گردشگری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لبنان خواهد پرداخت.

نمایندگان در هفته جاری لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل آمادگی، مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی مصوب ۲۰۰۰ میلادی، لایحه چگونگی اعتراض کارکنان مشمول قوانین استخدامی نیروهای مسلح نسبت به آرای صادره از هیات‌های رسیدگی به تخلفات انضباطی و لایحه‌ الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی کنترل و مدیریت آب توازن و رسوبات کشتی‌ها را در دستور کار بررسی خود دارند.

لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بازنگری کننده کنوانسیون مدارک شناسایی دریانوردان، لایحه‌ الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی نایروبی درباره‌ی انتقال لاشه کشتی‌ها و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی درباره مسوولیت مدنی برای خسارت آلودگی نفت سوخت کشتی هم از دیگر دستورات هفتگی مجلس در این هفته است.

مجلس این هفته همچنین به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی مصوب سازمان بین‌المللی کار و تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس مبنی بر رسیدگی به لایحه امور گمرکی طبق اصل (۸۵) قانون اساسی می‌پردازند.

لایحه تسری حکم ماده (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ به مالیات‌ها و عوارض کالا و خدمات، لایحه موافقتنامه بین دولت‌های ایران و دولت جمهوری مونته‌نگرو و صربستان به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل ضمیمه‌ آن هم این هفته در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش؛ بررسی لایحه‌ انصراف دولت جمهوری اسلامی ایران از عضویت در قرارداد بین‌المللی مربوط به خط شاهین کشتی‌ها مصوب ۱۹۰۳ میلادی و لایحه الحاق یک تبصره به قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی هم از دیگر دستورات هفتگی مجلس در هفته‌ جاری است.