×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

hoghoghbasharگروه‌های مدافع حقوق بشر در پاکستان در پی کشته شدن جمعی از زائران شیعه در بلوچستان از ناتوانی دولت این کشور برای حمایت از مسلمانان شیعه در برابر افزایش خشونت‌های میان فرقه‌ای علیه مسلمانان به شدت انتقاد کردند.

روز یک‌شنبه در اثر یک حمله تروریستی به اتوبوس حامل زائران شیعه در جنوب غرب این کشور، ۱۹ تن جان خود را از دست دادند که برخی از آنها زن و کودک بودند، این حمله موجب برانگیخته شدن خشم معترضان و موج جدیدی از اعتراضات علیه کشتار مسلمانان شیعه در پاکستان شده است.

صدها زن و مرد در شهرهای مختلف این کشور از دولت خواستند تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از کشته شدن شیعیان بدلیل اختلافات میان فرقه‌ای اتخاذ کند. آنها تاکید کردند که در صورت اجرا نشدن عدالت در این زمینه اعترافات خود را شدت خواهند داد.

براساس گزارش پرس‌تی‌وی، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که در طول یک سال گذشته (۲۰۱۲) در پاکستان حداقل ۳۲۰ مسلمان شیعه کشته شده‌اند. این سازمان همچنین هشدار داد که عدم اقدام دولت برای بازداشت و محاکمه این تروریست‌ها نشان‌دهنده بی‌تفاوتی آنها در برابر این قبیل حوادث است.

علاوه بر این رهبران شیعه پاکستان نیز از دولت خواستند تا کمیسیونی مستقل برای انجام تحقیقات در مورد خشونت‌ها علیه اقلیت شیعه که ۲۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند ایجاد کند.