×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری مازندران گفت: در ۸ ماهه امسال ۴۶ هزار و ۱۸۰ حکم قضایی در سطح استان اجرا شده است.91-8

حجت الاسلام حسین طالبی در همایش معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران که در مجتمع فرهنگی و هنری اهل‌بیت ساری برگزار شد، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ الهی است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در بحث اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی احادیث و روایات بسیاری وجود دارد.

رییس کل دادگستری مازندران یادآور شد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران ساختار با اهمیتی است که به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل می‌شود.

طالبی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی اصلاحات اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است، افزود: در صورتی اصلاحات اجتماعی در جامعه محقق می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف اساسی افراد محسوب می شود که تمامی افراد باید نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: طی ۸ ماهه امسال ۹۰ هزار و ۱۰۶ پرونده جزایی در دادسراهای استان و ۱۲۹ هزار و ۱۷۰ پرونده بخش حقوقی در دادگاه های مازندران مورد بررسی قرار گرفته است.

طالبی با اعلام اینکه برخوردهای عملی در تشکیلات قضایی مازندران در حال انجام است، گفت: در ۸ ماهه امسال ۴۶ هزار و ۱۸۰ حکم قضایی در سطح استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی ۸ ماهه امسال ۳۰ هزار و ۳۵۸ پرونده جزای نقدی، ۱۰ هزار و ۸۱۵ پرونده تعزیر شلاق و ۳ هزار و ۸۹۴ پرونده مربوط به حبس در مازندران اجرا شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه هسته‌های تذکر لسانی در تشکیلات قضایی استان مازندران تشکیل شده است، گفت: بالغ بر ۴۵۰ هسته تذکر لسانی ۱۰ نفره تشکیل شده است.

طالبی با اشاره به اینکه فرقه‌های انحرافی بسیاری در جامعه در حال فعالیت هستند، افزود: این فرقه‌ها در راستای منحرف کردن افکار جوانان در حال فعالیت هستند، در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.