×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: شرایط کنونی استان برای ارتقاء سلامت اجتماعی و امنیت روحی کودکان مناسب نیست در نتیجه در این زمینه نیازمند تجدیدنظر هستیم.

جمال انصاری در همایش کشوری بررسی راهکارهای ارتقاء سلامت اجتماعی کودکان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به تغییر روحیات کودکان امروزی باید شرایط و قوانین را عوض کنیم اگرچه دراین زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست.

 

وی ادامه داد: ‌برگزاری این همایش با استفاده از نقطه نظرات جامع کارشناسان و اساتید فرصتی است که به تبیین علمی، حقوقی و روانشناسی در مورد حقوق کودک و رهیافت مناسبی برای ارتقای سلامت اجتماعی و امنیت کودکان است که امیدواریم استان بهره کافی را ببرد.

 

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: کودک آزاری مساله کشوری است که در بطن جامعه رسوخ کرده و به یک طبقه و مکان جغرافیایی خاصی اختصاص ندارد که شاهد کسب تجارب بی‌رحمانه ای توسط کودکان هستیم.

 

وی عنوان کرد: در اسلام تأکید زیادی بر اکرام کودکان شده است و ما در قبال کودکان و آینده سازان جامعه مسئولیت بزرگی داریم بنابراین باید با رفتار اسلامی زمینه های حفظ پاکی و رشد بالندگی کودکان را آماده کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: کودکان به عنوان آسیب پذیرترین فرد در جامعه محسوب می شوند که با کمرنگ شدن نقش خانواده، آرمان ها و ارزش های دینی، رشد نرخ بی سوادی و تداوم الگوهای منسوخ شده فرهنگی دچار مشکلاتی می شوند که آثار مخرب اجتماعی به دنبال دارد که ما باید برای حل این مسائل راهکارهایی را ارائه کنیم.