×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان بازرسی کشور گفت: مقطع کنونی زمانی نیست که بدنبال پیدا کردن مقصر باشیم، در این مقطع همه باید دست به دست هم بدهیم و نسخه‌ای برای درمان مشکلات اقتصادی کشور پیدا کنیم.

منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در محل اتاق بازرگانی این شهر، با اشاره به مشکلات کنونی اقتصادی کشور، اظهارکرد: بخشی از مشکلات مربوط به آن سوی مرزهاست و بهایی است که برای حفظ استقلال و عزت و دفاع از ارش هایمان می دهیم و ملت از دیرباز این را پذیرفته و از اینکه روی پای خودش ایستاده خوشحال است.

پور محمدی با اشاره به درآمدهای مناسب دولت از فروش نفت طی سال‌های اخیر، افزود: اما بخشی دیگر از مشکلات امروز اقتصادی کشور بدلیل عدم توجه به دیدگاه های کارشناسی و علمی است. از سال ۱۳۸۵ که صدور قطعنامه ها علیه ما شروع شد، جمعی از اقتصاددانان و سیاستمداران مطالبی بیان کردند که به آنها کم توجهی شد.

وی با بیان اینکه مقطع کنونی زمان پیدا کردن مقصر نیست، گفت: در این مقطع باید راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه شود. خیلی از اوقات انتقاداتی به وضعیت موجود مطرح می‌شود، اما راهکاری ارائه نمی‌شود که این دردی از مشکلات کشور را درمان نمی‌کند.

پورمحمدی افزود: امروز زمان حساسی است و باید همه احساس مسئولیت کنیم و کمک نماییم تا این وضعیت سپری شود. برای عبور از این شرایط نیز باید همگرایی بین بخش های دولتی و خصوصی ایجاد شود که لازمه آن هم ایجاد اعتماد و حسن ظن است.

وی با بیان اینکه باید فضای جامعه را به سمت فضای کارشناسی ببریم، گفت: مشکلات هست، لذا باید کمک کنیم با مدیریت و تدبیر از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه نباید در این شرایط فضای هیجانی در کشور شکل بگیرد، افزود: نگرانیم تعدادی طرح‌های هیجانی اغوا کننده اقتصادی در جامعه مطرح شود که فضای جامعه را هیجانی کند. این حرف‌ها که بگوییم «می خواهیم توی جیبتان پول بگذاریم، نمی گذارند» نباید زده شود. البته باید به سمتی برویم که جامعه شرایط پذیرش این حرف ها را نداشته باشد.

پورمحمدی عنوان کرد: باید از همه ظرفیت های اقتصادی کشور به درستی استفاده کنیم و به راهمان ایمان داشته باشیم و متزلزل نشویم. دشمن می خواهد ما را از پای درآورد و مطرح کردن بحث هایی مثل بحث هسته ای بهانه است.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای عبور از شرایط فعلی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تسلیم نشدن و پیامش این است که می خواهیم از این مرحله عبور کنیم.

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: البته نباید در این راه به بهانه اینکه شرایط امروز کشور سخت است، قانون را زیر پا بگذاریم. همه موظفیم تن به قانون بدهیم و با فساد مبارزه کنیم.

وی همچنین با رد این موضوع که سازمان بازرسی جلوی پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان را گرفته، افزود: از بانک‌ها خواسته‌ایم بی انضباطی نکنند، نه اینکه جلوی پرداخت تسهیلات به بخش تولید را بگیرند. معتقدیم باید از بخش تولید خصوصا در این سال حمایت شود.