×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت الله آملی لاریجانی برگزاری اجلاس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌یی در تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی چهره مدعیان دروغین مبارزه با سلاح‌های هسته‌ای برملا شده و حمایت کنندگان اصلی منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی معرفی شوند.

‌رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به این اجلاس و تأکید معظم‌له بر مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: همانگونه که در پیام ارزشمند مقام معظم رهبری ذکر شده است، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی و انسانی خود اشاعه سلاح هسته‌یی در دنیا را جایز نمی‌شمرد و همواره حرکات غیر منطقی و غیرانسانی برخی کشورها در گسترش سلاح هسته‌یی را محکوم کرده است.

لاریجانی افزود: آمریکا با بکارگیری سلاح هسته‌یی، تکثیر و اشاعه آن، نخستین و بزرگترین مجرم هسته‌یی در جهان است و در عین حال مدعی پیشگیری از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این نکته که رژیم صهیونیستی بدون پایبندی به قراردادهای بین‌المللی در پی تکثیر سلاح هسته‌یی است، افزود: آمریکا نیز که خود بزرگترین حامی سلاح هسته‌یی است، به صورت آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و در همان حال کشورهایی مانند ایران را با وجود فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیزش، متهم به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌یی می‌کند.

لاریجانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال بکارگیری و اشاعه سلاح هسته‌یی نیست، اما از فعالیت‌های صلح‌آمیز خود دست نخواهد کشید و امیدواریم با برگزاری کنفرانس‌ منع سلاح‌های هسته‌یی و امثال آن مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آشکار و چهره دروغین کشورهای مدعی مقابله با سلاح هسته‌یی که در واقع خودشان اشاعه دهنده آن هستند، روشن شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به عزم دستگاه قضایی در مقابله با مفاسد اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم به صورت جدی در جهت پیشگیری و حفاظت اجتماعی گام برداریم و با برنامه ریزی مناسب به مرحله‌ای برسیم که با افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم از تشکیل و ایجاد اختلاف و انتقال آن به دادگستری‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس قوه قضاییه خواستار توجه بیشتر مردم به رعایت حقوق اجتماعی افراد در جامعه شد و گفت: رعایت نکردن ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از سوی برخی افراد و ظاهر شدن در جامعه با پوشش‌های نامناسب نوعی بی‌احترامی به حقوق دیگران است و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قطعاً با کسانی که ارزشهای اسلامی را زیرسئوال می‌برند، مطابق قوانین و مقررات و اصول شرعی برخورد خواهند کرد.

این گزارش حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی که با حضور تعدادی از قضات برجسته دیوان عالی کشور ادامه یافت، پیرامون چگونگی نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم و موضوع اصل ۱۶۱ قانون اساسی بحث و بررسی صورت گرفت.