×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرب و جرح یک زن ایرانی در سفارت آلمان به خبرنگارایسنا گفت:« آنچه که درسفارت آلمان رخ داد، آن هم بی‌احترامی و ضرب‌وشتم یک زن، با همه موازین انسانی، ‌اسلامی و حقوق بشر در تضاد است و با هیچ توجیهی قابل قبول نیست.»

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد:«این اقدام نوعی اهانت به همه مردم ماست و کاملا محکوم است.»

علاءالدین بروجردی افزود:« سفیر آلمان باید از ملت ایران درباره اقدامی که با این تبعه ایرانی انجام شده است عذرخواهی کند و اجازه ندهد که سفارت آلمان در تهران چنین حوادث تلخی را در آینده به خود ببیند.»

وی با اعلام این‌که «وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری می‌کند»، ادامه داد:« وزارت امور خارجه سفیر آلمان را فراخوانده است، اما عکس‌العمل مناسب‌ آلمان در مورد این اتفاق بسیار ضروری است.»

بروجردی افزود:« نوع رفتار سفارتخانه و دیپلمات‌های هر کشوری با اتباع کشور دیگر نشان دهنده، فرهنگ و شخصیت آن کشور است. بنابراین با توجه به شناختی که از آلمان‌ها وجود دارد و در آلمان هم دهها هزار ایرانی زندگی می‌کنند، این اتفاقات کم‌ تر رخ می‌دهد، آن هم در جایگاه رسمی دولتی این اتفاق به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.»

بروجردی گفت:« امیدواریم سفارت آلمان در تهران توضیح قانع‌کننده‌ای برای افکارعمومی ملت ایران داشته باشد.»

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد:« این موضوع را در قالب سوال از وزیر امور خارجه پیگیری خواهیم کرد. موضوع اتباع ایرانی پیوسته حجم مهمی از سوالات از وزیر امور خارجه را تشکیل می‌دهد، در این مورد خاص نیز منتظر توضیح وزارت امور خارجه و پیگیری‌های آن‌ها هستیم.»

در همین زمینه سفارت آلمان در تهران در پی پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره مضروب شدن یک زن ایرانی در این سفارت اعلام کرد که پس از بررسی‌های لازم درباره این حادثه تنها «درصورت لزوم» بیانیه‌ای صادر می‌کند.

پس از پیگیری‌های انجام شده درپی مورد ضرب و شتم قرار گرفتن یک زن ۵۵ ساله ایرانی درصبح یکشنبه هفته گذشته درسفارت آلمان در تهران از سوی کارمندان این سفارت، سفارت آلمان در تهران بدون ارائه توضیحی تنها اعلام کرد در صورت لزوم پس از بررسی در روزهای آینده مواضع خود را اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا،صبح یک‌شنبه هفته گذشته خانم ۵۵ ساله ایرانی در حالی که برای انجام امور اداری به سفارت آلمان در تهران مراجعه کرده بود از سوی کارمندان این سفارت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی که ابتدا با همراهی کارمندان سفارت وارد آن محل شده بود با فحاشی ماموران آن‌جا مواجه می‌شود. آن‌ها تلاش کردند تا وی را از سفارت بیرون کنند که در نهایت منجر به آسیب دیدن دست‌ها و گردن وی می‌شود.

سرانجام این خانم ۵۵ ساله درحالی که بیهوش شده بود از سوی مردمی که مقابل سفارت بودند، به بیمارستان سینا منتقل شد.

به دنبال ضرب و جرح این تبعه ایرانی در سفارت آلمان در تهران، سفیر این کشور در تهران توسط مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

سفیر آلمان در تهران ضمن بی‌اطلاعی از وقوع حادثه مذکور متعهد گردید موضوع را با جدیت رسیدگی و نتیجه اقدامات را به وزارت امور خارجه اعلام نماید.

هم‌چنین وکیل خانم ۵۵ ساله ایرانی که از سوی کارمندان سفارت آلمان در تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود از ارجاع شکایت موکلش به دادسرای کارکنان دولت خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: امروز گزارش پلیس دیپلماتیک به دادسرا تحویل می‌شود.

«فیض‌الله بیگی» درباره اقدامات قضایی انجام‌شده در پرونده موکلش اظهار کرد: شکایت موکلم در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ ویژه کارکنان دولت درحال رسیدگی است.

وی با بیان این‌که بعد از اقامه دعوا موضوع به پلیس دیپلماتیک و پزشکی قانونی ارجاع شد، اظهار کرد: با دریافت گزارش پلیس دیپلماتیک و نظریه پزشکی قانونی درباره میزان صدمه و خسارات وارده به موکلم، رسیدگی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش، در بررسی قوانین بین‌المللی مربوط به برخورد با افراد خاطی در موارد مشابه گفت: ارتکاب هر نوع جرم، چه در فضای زمینی، چه هوایی و چه دریایی جدا از تابعیت و دین اشخاص توسط دادگاه رسیدگی می‌شود و در رسیدگی به ارتکاب هر نوع جرم بین تبعه ایرانی و خارجی فرقی وجود ندارد.

بیگی خاطرنشان کرد: اگر فرد خاطی مصونیت نداشته باشد به پرونده او رسیدگی و تصمیم مقتضی قضایی گرفته می‌شود و اکنون نیز پرونده درحال رسیدگی است.