×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران از نهایی شدن پیش نویس قانون جامع وکالت در این اتحادیه خبر داد و افزود: به زودی این پیش نویس با رای کانونهای وکلای کشور به مجلس ارائه می شود.
بهمن کشاورز  از نهایی شدن متن پیش نویس قانون جامع وکالت توسط اتحادیه کانونهای وکلا خبر داد و افزود: هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلا که در شهر قم برگزار می شود این پیش نویس تصویب و کمیسیون قضائی مجلس ارائه می شود.

وی افزود: در این پیش نویس چالشهای تکنیکی حرفه وکالت که در ۵ سال گذشته به وجود آمده است رفع می شود که می توان به موضوعاتی مانند نحوه کارآموزی، دادسرای انتظامی، انتخابات، استقلال کانونها، انتخاب وکیل و… اشاره کرد.

رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران با بیان اینکه نظارت دستگاه قضا و فعالیت کانونهای وکلا همزمان با هم باید انجام شود گفت: رسیدگی به تخلفات وکلا، تصمیم گیری قضائی در مورد تخلفات وکلا و کانونها، صلاحیت مدیریت کانونها و بسیاری از موارد دیگر بر عهده اتحادیه کانونهای وکلاست و دستگاه قضائی تنها وظیفه نظارت بدون دخالت را دارد.

کشاورز اظهار داشت: این پیش نویس به زودی روی میز تمامی اعضای پارلمان کشور قرار می گیرد. البته دولت و مجلس هم پیش نویسی برای قانون جامع وکالت تنظیم کرده اند.

رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران در مورد آخرین وضعیت طرح ادغام وکلای ماده ۱۸۷ به کانون وکلا گفت: این طرح با ۱۵۲ امضا توسط نمایندگان مجلس اعلام وصول شده است.