×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

divan edalatرییس دیوان عدالت اداری گفت: رسیدگی به پرونده شکایت کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار از وزارت کار در اولویت رسیدگی قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری  درباره پرونده شکایت کارگران از مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی دستمزد آن‌ها، گفت: این پرونده در دستور کار قرار گرفته و در حال رسیدگی است.

وی با بیان این که این پرونده در حال تبادل لایحه است، گفت: وقتی شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود، دیوان شکایت را با مستندات برای طرف شکایت می‌فرستد و طرف شکایت باید به آن پاسخ دهد. بعد از اینکه جواب آمد، پرونده در دستور کار قرار می‌گیرد که اگر مورد مربوط به شعبه باشد، در شعبه رسیدگی می‌شود و اگر مربوط به کمیسیون باشد در آن‌جا مطرح می‌شود.

رییس دیوان عدالت اداری، افزود: اگر در آن‌جا پاسخ دستگاه طرف شکایت را کافی دانستند، بر اساس پاسخ دریافتی رسیدگی می‌کنند؛ در غیر این صورت ممکن است نماینده حقوقی دستگاه طرف شکایت را برای توضیح بخواهند.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده هنوز در حال تبادل لایحه است و از اینکه وزارت کار به شکایت پاسخ داده یا خیر، اطلاعی ندارم.

منتظری در پاسخ به این سوال که با توجه به ارتباط این موضوع با معیشت کارگران، آیا به این پرونده فورا رسیدگی می‌شود؟، گفت: قرار است رسیدگی به این پرونده در اولویت باشد تا ان‌شاءالله اگر دستگاه طرف شکایت زودتر پاسخ دهد، به پرونده نیز سریع‌تر رسیدگی می‌شود.