×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نشست هیات عمومی وحدت رویه دیوان عالی کشور به ریاست آیت‌الله محسنی گرکانی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان برگزار شد و طی آن رییس دیوان عالی از اقدام سریع و قاطع نیروی انتظامی در دستگیری اشرار تقدیر کرد.

در ابتدای این نشست رییس دیوان عالی کشور با قرائت دعای «یا شدید القوی و یا شدیدالمحال یا عزیز یا عزیز یا عزیز ذلت بعظمتک جمیع خلقک فاکفنی شر خلقک یا محسن یا مجمل یا منعم یا مفضل یا لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین» گفت: مرحوم محدث قمی از محدث نامدار فیض کاشانی رحمت الله علیهما خواندن هر روز این دعا را برای مصونیت از نُحوست و بلاهایی که در ماه صفر اتفاق می‌افتد توصیه کرده است. ماه صفر ماه ورود اسیران آل الله و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) در سال ۶۱ هجری به شام است. یزید به خیال شیطانی خود اسارت اهل بیت را یک پیروزی برای خود و یک تهدید برای خاندان بنی هاشم تلقی می‌کرد ولی این تهدید، به رسوایی یزید تبدیل شد و مظلومیت امام حسین (ع) و شهداء کربلا و عاشورا، جهانی شد و با گذشت ۱۴ قرن از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مجلس سوگواری آن حضرت هر سال با شکوه تر برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است. امام خمینی (ره) نگاه راهبردی به وحدت حوزه و دانشگاه داشتند و آن را بزرگترین پیروزی انقلاب اسلامی می دانستند و می فرمودند «اگر نهضت اسلامی مردم ایران هیچ دستاوردی غیر از وحدت حوزه و دانشگاه نداشت، باز هم می ارزید زیرا آن دست خیانتی که سال‌های طولانی بین روحانی و دانشجو جدایی انداخته بود، قطع شد». این وحدت و همدلی بین دانشجوی دینی و دانشگاهی، ارزان تمام نشد و شهید والا مقام مرحوم آیت‌الله مفتح را تقدیم انقلاب و وحدت حوزه و دانشگاه کرد.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: شهداء، راه خدا، راه سعادت و زندگی جاودانه را انتخاب کردند و با خون سرخ‌شان امنیت، آزادی و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و از خودگذشتگی و شجاعت و فداکاری در راه اسلام را برای فرزندان انقلاب به یادگار گذاشتند.

وی در ادامه و ضمن تشکر از اقدام نیروی انتظامی در دستگیری سارقان زورگیر در ماجرای اخیر بیان داشت: قضات محترم دیوان عالی کشور و جامعه شهروندان تهرانی از اقتدار و مجاهدت و فداکاری نیروی انتظامی تشکر می‌کنندکه گام‌های اولیه را در اقدامی مهم و به جا در دستگیری زورگیران قداره بند و جنایتکار به مال و جان و ناموس خانواده‌های شریف ایران برداشته‌اند و اگر اندک مسامحه‌ای می‌شد اینها از چنگال عدالت فرار می‌کردند اما با اقدام به موقع نیروی انتظامی، آنها به صورت ضربتی دستگیر شدند و ما از این اقدام نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم.

محسنی گرکانی افزود: دستگاه قضایی پس از تکمیل پرونده در دادسرا و ارسال آن به دادگاه با دقت، سرعت و قاطعیت هر چه تمام تر به اتهامات آنها رسیدگی می‌کند و دیوان عالی کشور هم در کمترین زمان ممکن به این پرونده با دقت و قاطعیت رسیدگی خواهد کرد و مجازات مجرمان با سرعت و دقت ان شاءالله اجرا می‌شود تا مایه عبرت برای دیگر شروران و زورگیران باشد.

رییس دیوان عالی کشور در پایان گفت: از پروردگار متعال می خواهیم که جوان‌های انقلاب کشورمان، پاسداران، بسیجیان، نیروی‌های نظامی و انتظامی و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران را که همواره مدافع امنیت و استقلال کشور عزیزمان هستند، بر پیروزی‌هایشان بیفزاید و ایمان، یقین و اخلاص جامعه دینی مان را روزافزون فرماید.