×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش ا داره کل روابط عمومی وتشریفات قوه قضاییه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان رییس کل دادگاههای عمومی وانقلاب کرمان در جمع قضات رسیدگی کننده به جرایم اطفال و مددکاران بهزیستی ، آموزش و پرورش وکانون اصلاح وتربیت با اشاره به حساسیت رسیدگی به پرونده اطفال بزهکار و مجرم گفت : در جهت جلوگیری از آثار روحی وروانی سنگین احکام به روحیه این افـــــــراد حتی المقدور از نظرات مددکاران برای صدور احکام استفاده می شود.

حجه الاسلام “ماشااله ابراهیمی” افزود : مددکاران در زمان رسیدگی به این پرونده ها ، همراه متهم در جلسه رسیدگی حضور خواهند داشت تا زمینه آرامش و اعتماد وی فراهم گردد .

وی یاد آور شد : در روند رسیدگی به اتهامات اطفال تلاش شده تا از معرفی آنان به کانون اصلاح و تربیت درحد امکان جلوگیری شود ومتهم به مراکز نگهداری بهزیستی معرفی گردد .

حجه الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه اطفال بی سرپرست و بد سرپرست که احتمال بزه در آنها وجود دارد، باید شناسایی شوند، گفت : این اقدام نوعی پیشگیری از وقوع جرم است ودر حوزه دستگاههای فرهنگی و حمایتی قرار دارد .

در این جلسه مقرر شد تمامی پرونده های اطفال درشعبه ویژه در مرکز استان رسیدگی و حتی الامکان از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده شود .

همچنین مددکاران بهزیستی نسبت به شناسایی اموال و دارایی کودکان بی سرپرست که درمراکز بهزیستی نگهداری می شوند اقدام تا از تضییع حقوق آنان جلوگیری شود