×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

bahramiرییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح هرمزگان گفت: هیچ انگیزه‌ای نباید مانع اعلام جرایم نیروهای نظامی و انتظامی توسط فرماندهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی افزود: براساس قانون، کسانی که در نیروهای مسلح از گزارش ارتکاب جرم چشم پوشی کنند به شش ماه تا دوسال حبس و همین مدت انفصال از خدمت محکوم می شوند.

وی تاکید کرد: تعقیب و مجازات قاطع متخلفین نیز تا آخرین مرحله باید جدی گرفته شود تا در مجموعه این فرآیندها میزان ارتکاب جرم و تخلف در نیروهای مسلح کاهش یابد.

بهرامی خاطرنشان کرد: تنها نیروهای مسلح سالم می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و از فرد و پرسنل آلوده نمی‌توان انتظار داشت که وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تأکید کرد: متعالی سازی و تقویت باورهای دینی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم از جمله تدابیری است که باید با قوت به عنوان راهبردهای اساسی در نیروهای مسلح دنبال شود.

وی افزود: شفاف سازی قانون و مسدود کردن مسیرهای ارتکاب جرم نیز دراین زمینه بسیار موثر و کارآمد است تا اگر فردی هم بخواهد نتواند عمل مجرمانه ای مرتکب شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر نیروهای مسلح در سطوح استانی و ملی مشارکت جدی و خوبی در فرآیندها و کلاس های آموزشی و توجیهی پیشگیری از وقوع جرم داشته‌اند.

مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح هرمزگان با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و روسای حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی، بازرسی و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به میزبانی نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد.