×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را اصلی‌ترین، زنده‌ترین و مبرم‌ترین مطلوب اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: این شعار نشان از هوشمندی و فراست حضرت امام راحل(ره) و ملت ایران دارد.

 حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم اختتامیه سومین دوره بصیرت فرماندهان و مدیران ناجا در قم با اشاره به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی گفت: این ارزش‌ها و آرمان‌ها، همچنان بلند، مطلوب و مطابق خواست بشر امروزی است. مطلوب‌ترین خواسته، نیاز و علاقمندی به اسلام، هوشمندی و فراست ملی، وحدت و همبستگی، هدایت و راهبری عالمانه و آگاهانه و عادلانه است که در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تبلور و تجلی یافته است.

* دشمن از وحدت و آرمان‌های والای ملت واهمه دارد

پورمحمدی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را اصلی‌ترین، زنده‌ترین و مبرم‌ترین مطلوب اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: این شعار نشان از هوشمندی و فراست حضرت امام راحل(ره) و ملت ایران دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور منشأ اصلی کینه و خصومت دشمنان با ایران اسلامی را آرمان‌های والای این ملت دانست و گفت: این آرمان‌ها وجه تمایز دوستان از دشمنان انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این‌که دشمن نمی‌خواهد جمهوریت در پناه و تحت آموزه‌ها و قوانین و مقررات اسلامی باشد، افزود: این همه قشون‌کشی، تدارکات آشکار و پنهان، نقشه‌های نرم و سخت و فتنه‌انگیزی‌های پنهان و آشکار دشمنان، به‌خاطر آن است که با آرمان‌های حیات‌بخش انقلاب اسلامی، تعارض و دشمنی دارند.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: دشمن از ظرفیت‌های اقتصادی، قدرت نظامی و تبلیغاتی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی نمی‌هراسد بلکه دولت‌مردان آمریکایی و صهیونیستی از وحدت، آرمان‌ها و اعتقادات ملت ایران واهمه دارند.

* براندازی، استحاله، بی‌انگیزه‌کردن مردم و ایجاد تفرقه مهم‌ترین اهداف دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه اهداف دشمنان انقلاب اسلامی را از دشمنی با این نظام برشمرد و گفت: براندازی، استحاله، بی‌اعتمادی و بی‌انگیزه‌کردن مردم، ایجاد تفرقه تضعیف نظام، مهم‌ترین هدف دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.
وی ادامه داد: آنها برای دسترسی به هدفشان از هیچ اقدامی حتی کشتار مردم و زیرپاگذاشتن قوانین و مقررات بین‌المللی و ارزش‌های انسانی، دریغ نمی‌کنند. دشمنان انقلاب اسلامی، بی‌حیاتر از آن هستند که از به خطر افتادن آبرو و حیثیت خود در اذهان و افکار عمومی دنیا خجالت بکشند و هر زمان احساس کنند که می‌توانند از هر طریقی نظام جمهوری اسلامی را ضربه بزنند، کوتاهی نخواهند کرد.
پورمحمدی افزود: دشمن در بحث بی‌اعتمادی و بی‌انگیزه‌کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی، به‌دنبال آن است که با رواج شایعات متعدد مردم، مسئولان و نخبگان جامعه را از مسایل اصلی دور کند و آنها را درگیر مسایل فرعی و بی‌اهمیت نماید.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: یکی از حربه‌هایی که دشمن، در بحث ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی دنبال می‌کند این است که به بهانه‌های مختلف از جمله با راه‌انداختن اختلافات مذهبی، درگیری‌های حزبی، جابجایی حقایق و ایجاد آشوب‌های خیابانی به آتش اختلاف دامن می‌زند.

* برخی فعالان سیاسی در دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی مردود شدند

وی با تصریح اینکه دشمن با عملیات روانی به‌دنبال تضعیف و ناکارآمد نشان دادن نظام است افزود: متأسفانه خیلی از فعالان سیاسی به‌رغم ادعاهایشان، در دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی مردود شدند و نتوانستند نقشه و توطئه دشمن و زمان حساس آن را درک کنند.
پورمحمدی افزود: اینها وقتی نمی‌دانند، خواسته‌شان را چه زمانی و به چه نحوی مطرح نمایند، چگونه نخبه‌ای هستند؟
وی توهم توطئه را فرافکنی خواند و گفت: باید تأسف خورد به‌حال برخی فعالان سیاسی که این‌گونه مسایل را که جزء بدیهیات مسایل سیاسی و اجتماعی است، نمی‌دانند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نه‌تنها نباید خود عامل فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی باشیم، بلکه به دشمن هم اجازه ندهیم که به اهداف خودش نزدیک شود یا این‌که زمینه فتنه‌گری و تفرقه را فراهم نمایند.

* بزرگان مراقب سخنان خود باشند تا ملت حفظ وحدت را از شما یاد بگیرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه در فضای گرد و غباری که ایجاد شده، باید خط و حساب خود را از دشمنان انقلاب اسلامی جدا کنیم، گفت: برخی بزرگان حوزه و مدیریتی کشور که با فرافکنی و اتهام‌زنی و مجادلات بیهوده، فضا را متشنج می‌کنند باید در صحبت‌های‌شان توجه و مراقبت نمایند تا ملت حفظ وحدت و جلوگیری از اختلاف را از شما یاد بگیرد و دشمنان از این سخنان سوء استفاده نکنند.
پورمحمدی بر ضرورت بر اجرایی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت، دشمن‌شناسی و کارکردن برای مردم، گفت: مردم هوشیاری، ثبات قدم و همراهی‌شان را با آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند. حال از بزرگان و مدیران انتظار می‌رود که نسبت به فعالیت‌ها و سخنان‌شان مراقبت جدی و ویژه بکنند و تدبیر و پاسخگویی به مردم را مبنای فعالیت‌ها و ملاک عملشان قرار دهند و برای پیشرفت کشور و خدمات‌رسانی به مردم و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

* بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت شعائر الهی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت و ضرورت بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۲۲ بهمن از ایام‌الله است و بزرگداشت آن، بزرگداشت شعائر الهی است. وی گفت: هر کس که با اقدامات نابخردانه خود بزرگداشت ۲۲ بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد، کار حرام انجام داده است.

* جایگاه نیروی انتظامی نباید تضعیف شود

پورمحمدی از خدمات و تلاش نیروهای مسلح، اعم از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی، قدردانی کرد و گفت: نیروی‌های انتظامی در طول این ۳۰ سال خدمات و نقش مؤثری در تأمین امنیت جامعه و رفع مشکلات مردم ایفا کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: نباید این خدمات و تلاش‌ها با اشتباه برخی از عوامل انتظامی، نادیده گرفته شود و به‌گونه‌ای با آنها برخورد گردد که موجب تضعیف جایگاه نیروی انتظامی شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد خطاهایی که در عملکردها صورت می‌گیرد، بزرگ‌نمایی شود، گفت: قبل از آنکه مطبوعات، محاکم قضایی و کمیته‌های تحقیق و تفحص به سراغ این خطاها و اشتباهات بیایند فرماندهان، حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی و عوامل بازرسی برای اصلاح مجموعه‌، باید ورود کنند و ضعف‌ها و خطاها را آسیب‌شناسی و رفع نمایند.
پورمحمدی در پایان نسبت به همکاری سازمان بازرسی کل کشور با نیروی انتظامی در ایجاد فضایی سالم‌تر و باانگیزه‌تر اعلام آمادگی کرد.