×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد :
منابع و ضرائب امتحانی و زمان ثبت نام و برگزاری آزمون قضاوت ۱۳۹۴
ثبت نام از ۲۴ شهریور تا ۲ مهر ۱۳۹۴ از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد
آزمون قضاوت ۹۴ در دو مرحله تستی و تشریحی به ترتیب در روز های ۸ آبان و ۴ دی ۱۳۹۴ برگزار می شود

معاونت منابع انسانی قوه قضائیه پیرو انتشار آگهی ثبت نام آزمون قضاوت ۱۳۹۴ ، در اطلاعیه تازه ای برخی جزئیات برگزاری آزمون قضاوت ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه مواد امتحانی آزمون و ضرائب آن ها به تفکیک داوطلبان دانشگاهی و حوزوی اعلام شده است.

علاقمندان به شرکت در آزمون قضاوت ۱۳۹۴ می توانند ۲۴ شهریور تا ۲ مهر ۱۳۹۴ برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

آزمون قضاوت ۹۴ در دو مرحله تستی و تشریحی به ترتیب در روز های ۸ آبان و ۴ دی ۱۳۹۴ برگزار می شود.

ویژگی آزمون قضاوت ۹۴، ایجاد امکان انتخاب اولویت های محل اشتغال توسط داوطلبان هنگام ثبت نام در آزمون است، این امکان برای اولین بار در این دوره از آزمون قضاوت ایجاد شده است.

اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت نیروی انسانی قوه قضائیه به این شرح است :

مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی به شرح زیر است:

۱- داوطلبان دانشگاهی:

حقوق اساسی(ضریب۱)، حقوق مدنی(ضریب ۳)، حقوق تجارت (ضریب۲)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۲)، حقوق جزای عمومی (ضریب ۲)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب۲)، فقه: از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه (ضریب ۲)، اصول فقه: اصول استنباط علامه حیدری(ره) (ضریب۱)

۲- داوطلبان حوزوی:

حقوق اساسی (ضریب۱)، حقوق مدنی (ضریب۳)، حقوق جزای عمومی (ضریب۱)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب۲)، فقه: بیع مکاسب (ضریب۴)، فقه: شرح لمعه، از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه (ضریب۳)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب۴)

زمان ثبت نام و آزمون:

۱- کلیه داوطلبان ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند ج اقدام و از تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ لغایت ۱۳۹۴/۰۷/۰۲ با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی می باشد و داوطلبان لازم است از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

۲-  آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است و تاریخ برگزاری آزمون تستی مورخ ۱۳۹۴/۰۸/۰۸ و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۴خواهد بود.

۳- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون می بایست از تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۰۶ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون تستی اقدام نمایند.

۴- ساعت ومحل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی:

۱- داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. علاوه بر این سه اولویت، داوطلبان در صورت تمایل می توانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند.

۲- به استناد ماده(۵) آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از ۵۰درصد باشد، به تعداد چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

۳- داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند، به خدمت گرفته خواهند شد.