×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عدالت اداری گفت: اگر در همه مسایل به قانون عمل شود، کشور آرامش خواهد داشت و مردم نیز در مسایل اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی خود تا این اندازه دچار مشکل، آسیب و تنش نمی‌شوند.divan edalat

 حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه هیات عمومی اظهارکرد: اگرچه کشور امروز در تحریم دشمن قرار دارد و آنان با اعمال این محدودیت‌ها تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به اقتصاد کشور به کار بسته‌اند، اما تدبیر و مدیریت مسوولان می‌تواند آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برساند.

وی افزود: ان‌شاء‌الله خداوند به همه، بویژه مسوولان و مدیرانی که گردانندگان چرخ امور روزمره مردم هستند، بصیرتی عنایت کند که حقایق را بهتر ببینند و بدان عمل کرده و پایبند باشند.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به این موضوع که این روزها سالگرد نهم دی را سپری کرده‌ایم، افزود: در حوادث پس از انتخابات ۸۸، دیدیم که امریکا، اسراییل، انگلیس و منافقین و گروه‌های ضد انقلاب همه به صحنه آمدند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند در این حوادث خواسته خود را به دست آورند حال آنکه حضور حماسی مردم در نهم دی، تمام رشته‌های آنان را از بین برد و باعث شد که دشمن از اهداف خود مایوس شود.

منتظری اضافه کرد: مردم هرگاه احساس خطر کنند که اساس نظام و انقلاب در خطر است با همه توان به صحنه می‌آیند و از نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب به دفاع می‌پردازند.

وی با بیان این مطلب که ما باید نظام را از جریانات سیاسی و دولت‌ها جدا بدانیم، تصریح کرد: آنچه که مهم است و قریب به اتفاق ملت از آن حمایت می‌کنند، اساس نظام است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: البته ممکن است بر برخی جریانات سیاسی و دست اندکاران امور اجرایی، نقدها و اشکالاتی وارد باشد و اگر نقد و اشکالی هم انجام می‌شود، این بیان ضعف‌ها ناظر به اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله نظام شجره طیبه‌ای است، راسخ و عمیق که در جان مردم ریشه دوانده، خاطرنشان کرد: مردم حساب اشکالات و ضعف‌هایی را که منشاء آن سوء مدیریت و خصلت‌های ناپسند برخی افراد و مدیران است، از حساب نظام جدا می‌دانند.

منتظری ادامه داد: ممکن است افرادی که مدیریت‌های کلان کشور را به دست می‌گیرند، سلایق مختلفی داشته باشند یا اشتباه و لغزشی از آنان سربزند که این موارد باید اصلاح شود، اما آنچه همیشه ملت از آن دفاع کرده و می‌کند و تا پای جان برای آن ایستاده‌ است، اساس نظام و انقلاب است.

وی در اظهارات خود التزام به قانون را مهم‌ترین مساله‌ای دانست که باید به آن توجه کرد و گفت: امروز هم التزام به قانون از همگان بویژه مدیران عالی کشور به حق مورد انتظار است.

رییس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اضافه کرد: اگر التزام به قانون در جریان حوادث سال ۸۸ عملی می‌شد، کار به آنجا منتهی نمی‌شد. آنچه در آن حادثه اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری، همه دلسوزان نظام و توده مردم بر آن پای می‌فشردند، التزام به قانون بود.

منتظری تصریح کرد: مقام معظم رهبری خطاب به همه کسانی که در آن انتخابات معترض بودند، فرمودند همه ملتزم به قانون باشند و آن را بپذیرند ولی برخی فراتر از این می‌خواستند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز هم اگر التزام به قانون باشد، شاهد برخی از مسایل، انحرافات و چالش‌هایی که آرامش مردم را از بین می‌برد و به وضعیت معیشت آنان آسیب می‌زند، نخواهیم بود.