×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عدالت اداری گفت: اگر کارگزاران دولت جمهوری اسلامی به وظایف‌شان آن‌گونه که در قانون اساسی، شرع مقدس اسلام و سایر قوانین آمده است، عمل کنند، نظامی مقتدر، بی‌بدیل و زمینه‌ساز برای تحقق عدالت جهانی اسلام خواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه مدیران اجرایی و قضایی استان خراسان جنوبی اظهارکرد: امروز خدمتگزاری در جمهوری اسلامی بزرگترین افتخار است و دقت و تلاش در انجام درست وظایف محوله، نوعی شکرگذاری و پاسداشت این افتخار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پایبندی به قانون موجب ارتقای سلامت نظام اداری می‌شود، افزود: افراد در نظام اداری، هرچه دارای مسوولیت بیشتر و مقام بالاتری باشند، باید التزام‌شان به قانون نیز بیشتر شود.

رییس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: قانونمداری مدیران، شاخصی برای سنجش عملکرد آنان بوده و آرای دیوان عدالت اداری نیز آیینه‌ای است که آنان می‌توانند، سطح پایبندی مجموعه دستگاه خود را به قانون در آن رصد و ملاحظه کنند.

منتظری با اشاره به افزایش آمار شکایات از دستگاه‌های اجرایی به دیوان عدالت اداری به مدیران توصیه کرد: با قانونگرایی بیش از پیش و توجه به موضوعاتی که موجب افزایش آمار شکایت از دستگاه‌های دولتی شده است، اهتمام خود را برای جلوگیری از روند افزایش شکایات به کار بندند.

به گفته وی طی هشت ماهه نخست سال جاری شکایات مردمی از دستگاه‌های اجرایی ثبت شده در دیوان عدالت اداری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: در استان خراسان جنوبی نیز ما شاهد افزایش تعداد شکایات از دستگاه‌های اجرایی هستیم که آمار آن با جزییات تعداد شکایات از هر دستگاه و بر اساس موضوع در اختیار مدیران ارشد استان قرار خواهد گرفت تا ضمن آسیب شناسی از مشکلات منجر به تشکیل پرونده بتوانند مقدمات اصلاح امور را فراهم آورند.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که با بازگشایی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در بیرجند و دسترسی آسان‌تر مردم به این مرجع قضایی شاهد افزایش مراجعات از این استان خواهیم بود، تصریح کرد: البته بر اساس قانون وظیفه ما ایجاد تسهیل در دستیابی مردم به مراجع قضایی است، که از این حیث خرسندیم اما همین اقدام هم تعداد پرونده‌های وارده به دیوان را افزایش می‌دهد و هم‌ مسوولیت مدیران و مسوولان اجرایی را بیشتر می‌کند تا به مراقبت بیشتری در اجرای قانون بپردازند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعامل مدیران اجرایی با دیوان عدالت اداری و همچنین تقویت بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی به منظور پاسخگویی بهتر و سریع‌تر شاهد صیانت بیشتر از حقوق بیت‌المال نسبت به قبل باشیم.

منتظری تاکید کرد: دیوان عدالت اداری آماده هرگونه تعاملی با دستگاه‌های اجرایی در جهت استقرار قانونمداری بیشتر در کشور است.

همچنین رییس دیوان عدالت اداری و رییس شورای دستگاه‌های نظارتی کشور پس از شرکت در جلسه مدیران قضایی و اجرایی استان در نشستی با اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان خراسان جنوبی حضور یافت.

وی در این نشست ضمن استماع گزارش اقدامات انجام شده از سوی شورای دستگاه‌های نظارتی استان، بر اهمیت این شورا و نقش آن در نظارت بر حسن انجام امور تاکید و رهنمودهای لازم را ارایه کرد.