×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان گفت: وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند که این دو بال باید تلاش کنند که عدالت فراهم شود و اگر هر کدام قصوری مرتکب شوند عدالت مخدوش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، علیرضا ترکستانی با گرامیداشت هفته وکیل مدافع اظهار کرد: اخیرا یک نشریه فرانسوی با اهانت به رسول اکرم(ص) باعث برانگیخته شدن موج خشم مسلمانان جهان شده که مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان همگام با همه به جنبش فدائیان رسول اکرم(ص) پیوسته است.

وی ادامه داد: مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان و سازمان حقوقدانان بدون مرز ضمن محکوم کردن این اهانت، اعلام می کند که با استناد به اصل آزادی بیان این اهانت امری نامناسب بوده و از سوی هیچ عقل سلیمی پذیرفتنی نیست.

وی خطاب به وکلا و تمامی حقوقدانان بیان کرد: از حقوقدانان فعال اجتماعی می خواهیم که از حقوق اجتماعی خود به عنوان مسلمان در جامعه جهانی دفاع کنید.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند تصریح کرد: این دو بال باید تلاش کنند که عدالت فراهم شود و اگر هر کدام قصوری مرتکب شوند عدالت مخدوش می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه ها و وکلای دادگستری درخواست کرد که در برخورد با مقامات قضایی برخورد صادقانه داشته باشند اضافه کرد: رسانه‌ها و وکلا باید یاور دستگاه قضایی باشند، اقدامات آنها باید در باب کشف حقیقت باشد نه اینکه اطاله تحقیقات یا انحراف تحقیقات را ایجاد کند.

ترکستانی ادامه داد: وکلا مطمئن باشند که رفتار صادقانه آنها و کمک به پرونده باعث می‌شود که قضات نیز در پرونده‌ها از مجازات های جایگزین حبس استقاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: وکلا به هیچ وجه مقابل قضات نیستند بلکه در کنار قضات هستند و از قضات نیز تقاضا دارم که در تثبیت مقام وکالت کوشا باشند و شأن آنها را در نظر بگیرند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه نباید وکیل با ارباب رجوع در دادگاه فرقی نداشته باشد بیان کرد: وقت وکلا ارزشمند است و برای برخی امور نباید در دادگاه‌ها معطل شوند. راهکاری برای حل این موضوعات اندیشیده شود که البته در استان همدان در این باره مشکلی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از صداوسیما و رسانه ها خواست که با تولید محتوای سودمند فرهنگ استفاده از وکیل را در جامعه گسترش دهند و عنوان کرد: باید فرهنگ استفاده از وکیل در دعاوی در جامعه نهادینه شود و مردم برای طرح دعاوی به وکلا مراجعه کنند تا متحمل اتلاف وقت نشوند.

ترکستانی ادامه داد: رسانه‌ها چهره ای مثبت از وکلا ارائه کنند؛ چرا که طرح دعاوی از طریق وکلا باعث سرعت، جلوگیری از اطاله و کمک به کشف حقیقت می شود.

وی در پایان گفت: نباید مردم به این سمت حرکت کنند که تهدید قاضی و وکلا سهل است چراکه هرگونه تهدید وکلا و قضات با برخورد دستگاه قضایی مواجه خواهد بود که این موضوع را باید نهادینه کنند.