×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بازپرس ویژه‌ی قتل تهران با انتقاد از اهانت به قضات در سریال «به کجا چنین شتابان؟» از تنظیم شکایتی در این خصوص خبر داد.

دوشنبه شب در بخشی از سریال تلویزیونی «به کجا چنین شتابان؟» که از شبکه‌ تهران و شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است، بازیگری که نقش یک سرگرد پلیس را بازی می‌کرد در صحنه بازرسی از شرکت فردی که متهم به کلاهبرداری بود با این دیالوگ که «قاضی فس فس کرد» قضات را در رسیدگی سریع به پرونده‌ها مورد انتقاد قرار داد و ادامه‌ گفت‌وگوی این مامور انتظامی با رییس تیم عملیاتی، موارد دیگری را نیز در خصوص قضات مطرح ساخت.

قاضی محمدحسین شاملو بازپرس ویژه‌ قتل تهران با انتقاد شدید از این موضوع  گفت: بخشی از گلایه ما متوجه صدا و سیماست و بخش دیگر به خود دستگاه قضایی برمی‌گردد.

وی افزود: متاسفانه این چندمین بار است که صدا و سیما در قالب پخش فیلم و سریال به قضات دادگستری اهانت می‌کند و با نادیده گرفتن زحمات شبانه‌روزی قضات و خدمات این قشر، آنان را مورد بی‌مهری قرار می‌دهد.

بازپرس جنایی تهران ادامه داد: ما از کسی توقع توجه و تقدیر نداریم اما این انتظار را هم نداریم که با وجود شب‌بیداری‌ها، زحمات، تهدیدات، کنار گذاشتن خانواده و زندگی شخصی و ابتلا به بیماری‌های جسمی که گریبانگیر قضات و خانواده‌ آنهاست، هرگونه توهینی روا داشته شود و برخی به خود اجازه دهند که با جاری ساختن بعضی الفاظ نادرست به شان صاحبان کرسی قضاوت اهانت کنند.

شاملو خاطرنشان کرد: متاسفانه مسوولان دستگاه قضایی نیز در قبال چنین حرمت‌شکنی‌هایی حساسیت لازم را نشان نمی‌دهند و با عوامل تهیه و پخش این قبیل سریال‌ها و فیلم‌ها برخورد قانونی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این عمل برای صدا و سیما، نویسنده سریال، کارگردان و تهیه‌کننده آن مسوولیت کیفری به دنبال دارد، افزود: من در خصوص این مساله شکایتی تنظیم کرده‌ام و به دادسرای کارکنان دولت تقدیم خواهم کرد.

شاملو عمل واقع شده را مصداق بارز توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برشمرد و گفت: شایسته است همانگونه که نیروی انتظامی در جریان تهیه فیلم‌های پلیسی اقدام به نظارت کاملی می‌کند تا کوچک‌ترین اهانتی به ماموران ناجا نشود، مسوولان قضایی نیز در فیلم‌هایی با صبغه‌ قضایی، چنین حساسیت‌هایی را به خرج دهند و نظارت کافی در این زمینه داشته باشند؛ البته این به آن معنا نیست که ما فقط نگران اهانت به قضات هستیم بلکه به هیچ فرد یا صاحب هیچ شغلی در قالب فیلم و سریال نباید اهانت شود و همه افراد جامعه باید از توهین مصون باشند.