×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور با حضور آیت الله محسنی گرکانی رییس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان صبح روز سه شنبه در محل سالن هیات عمومی دیوان عالی کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله محسنی گرکانی ضمن تسلیت ایام دهه آخر صفر گفت: این ایام را با ارزش تلقی کنیم و فلسفه قیام امام حسین(ع) فراموش نشود، اگر جلسات عزاداری تشکیل می‌شود هدف و غرض از عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رییس دیوان عالی کشور افزود: در کربلا عده‌ای سعادت خودشان را به ثمن بخث دنیا فروختند و عده‌ای که در اقلیت بودند به سعادت اخروی نائل شدند.

وی افزود: در کربلا عده‌ای از اشخاص پست علیه امام حسین(ع) قیام کردند و خون آن حضرت و و همراهان آن حضرت را به زمین ریختند، کسانی که غرور دنیا و زندگی دنیا آنها را به خود مشغول کرد و به خاطر زخارف دنیا و تعلقات مادی و شهوات نفسانی از خود تهی شدند.

گرکانی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) برای از بین رفتن فسادها و در یک کلمه برای وحدت امت اسلامی تلاش کرد. نجات از ظلالت و جهالت و گمراهی برای همیشه باید در جامعه شکل بگیرد و همه ما باید خود را در این عرصه بدانیم.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با گرامی داشت ایام الله ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن به جمع خاصی تعلق ندارد و متعلق به همه ملت ایران است، این سرمایه و افتخار بزرگی است که از طریق امام (ره) برای ما ایرانیان باقی مانده است. ان شاء الله این وحدت که ۲۲بهمن نماد وحدت نظام است را حفظ کنیم.

محسنی گرکانی افزود: در ۲۲ بهمن رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی از بین رفت و بجایش حکومت الهی مستقر شد. ما باید دو نعمت بزرگ یعنی انقلاب و ولایت فقیه را قدر بدانیم انقلاب اسلامی خود باختگی را از مردم گرفته و جوانان ما را خودباور کرد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات باید قضاوت عادلانه را در عمل نشان بدهند و مردم باید ببینند که پرونده ها براساس عدالت و فقاهت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از دولت مردان می‌خواهیم تلاش کنند مشکلات جامعه را از بین ببرند و قشر ضعیف مردم را از خط فقر نجات دهند. همه باید توجه کنند که بیت المال صرف گناه و معصیت نشود.