×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نماینده‌ی آمل در مجلس با اشاره به محتوای نامه‌ی ۱۷۵ نماینده به رئیس قوه قضاییه ، تصریح کرد: در این نامه عباراتی وجود داشت که اگر نمایندگان از آن مطلع بودند، هرگز این نامه را امضا نمی‌کردند.

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده‌ی آمل در مجلس در حاشیه‌ی جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با انتقاد از نامه ۱۷۵ نماینده به آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه، عنوان کرد: معمولا نمایندگان بر اساس اعتمادی که به همکاران خود در مجلس دارند، نامه‌هایی که ارایه می‌شود را امضاء کرده و از خواندن کل متن آن خودداری می‌کنند، چرا که تک تک نمایندگان فرصت نمی‌کنند تا همه متن نامه یا بیانیه را بخوانند.

وی‌ افزود: متاسفانه در متن نامه به رئیس قوه قضاییه جملاتی بود که در شان رئیس قوه نبود و به کاربردن عبارتی همچون « ثبت موضوع در کارنامه‌ شما» و … را اگر نمایندگان در متن نامه می‌دیدند، هرگز آن را امضا نمی‌کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، رئیس قوه قضاییه را شخصی عادل، فقیه و از ستون‌های نظام دانست و افزود: نیازی نیست که به رئیس قوه توصیه شود و یا تذکری داده شود؛ چرا که در این صورت همچون فردی می‌ماند که از صاحب عزا بیشتر گریه کند.

یوسفیان با اشاره به قانون اساسی کشور خاطر نشان کرد: دادگستری مرجع به رسیدگی به تظلمات است و هر کس می‌تواند در آنجا اقامه دعوا و یا شکایت کند و هیچ قاضی نمی‌تواند از قبول شکایت امتناع کند ولو اینکه شاکی حکم اعدام برایش صادر شده باشد.

وی گفت: مطابق آیین‌نامه‌ی دادرسی مدنی هر قاضی که شکاتی نزد آن برده شود و صلاحیت رسیدگی داشته باشد، نمی‌تواند از قبول آن خودداری کند،چرا که به انفصال از خدمت محکوم خواهد شد.

یوسفیان تاکید کرد: اصل این مساله است که به شکایت چطور رسیدگی شود، باید عدالت را در نظر داشت.

وی افزود: از سویی محاکم برون مرزی اعم از محاکم بین‌المللی و محاکم دیگر کشورها معمولا در صورتی از افراد شکایت می‌پذیرند که فرد شاکی ثابت کند در کشور او وجهی برای رسیدگی به شکایتش وجود ندارد، با این امر و بی اعتبار کردن دستگاههای قضایی، دستگاه‌های قضایی برون مرزی راغب به صدور حکم علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شوند. بنابراین قوه قضاییه باید به نحوی عمل کند که برای آحاد ملت در داخل کشور ملجاء و پناهنگاه باشد، اما در رسیدگی به شکایات باید مصالح نظام و حقوق حقه را در نظر بگیرد و این همین اقدامی است که در قوه قضاییه ایران پیداست و از ویژگی بارز صادق لاریجانی رئیس قوه می‌باشد.