×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

pourmohammadiمعاون اول قوه قضاییه در نشستی با قضات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه آن باید در جهت پیشرفت و عدالت گام بردارند، گفت که قوه قضاییه هیچ گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد.

منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در این باره اظهارکرد: اراده اصلی قوه قضاییه برای برخورد با ناامنی بسیار جدی است و هیچ گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد چرا که معتقدیم هر پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می‌شود، بنابراین با صدور و اجرای به موقع و مناسب احکام باید امنیت را در جامعه و مردم بوجود آوریم.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکیه مسوولان به قانون و قانونمداری تصریح کرد: امروز تاکید مقام معظم رهبری و مسوولان عالی نظام و خصوصا دستگاه قضایی بر قانون و قانونمداری است. پیروی از قانون باید در همه شئون مدنظر قرار گیرد و هیچ کس و هیچ چیز نباید ما را از این مسیر منصرف کند.

رییسی اصلاح نظام وکالت و کارشناسی را یکی از راه‌های رسیدن به عدالت دانست و خاطر نشان کرد: نظام قضایی نمی‌تواند به تنهایی عدالت را در جامعه برقرار کند بلکه در این راستا نظام وکالت و کارشناسی نیز باید اصلاح شود. وکیل حقیقت جو در شناساندن حقیقت هم به قاضی و هم به موکل کمک می‌کند و همین روحیه حقیقت جویی به ایجاد عدالت کمک شایانی می کند.

وی با خطاب قرار دادن همه دستگاه‌های اجرایی گفت: مجموعه دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه باید در جهت پیشرفت و عدالت گام بردارند اما در این راه به حمایت و کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارند و به تنهایی نمی‌شود عدالت را در جامعه برقرار کرد. موضوع عدالت و پیشرفت یک امر همگانی است بنابراین همه با کمک هم باید در این مسیر گام برداریم.

رییسی هم‌چنین در دیدار با کارآموزان قضایی استان کرمانشاه، اظهار داشت: همتی که دادگستری استان کرمانشاه برای برگزاری دوره‌های کارآموزان قضایی از خود نشان داد قابل تقدیر و گام بسیار مثبتی است.

وی به برخی از دغدغه‌های کارآموزان در خصوص نحوه تقسیم نیروها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از دل‌مشغولی‌های کارآموزان که در ماه‌های آخر کارآموزی همواره وجود داشته انتخاب محل خدمت آنها بوده است که سیاستی که در ماه‌های اخیر اجرا شده است این بوده که تقسیم بر اساس بومی سازی صورت می‌گیرد و در این رابطه جای نگرانی نیست و در کل تقسیمات بر اساس وضعیت خود کارآموز و نیاز دستگاه انجام می‌گیرد.

رییسی، قاضی را مهندس اجرای قانون دانست و یادآور شد: در صدور یک حکم گاهی به قوانین و مواد مختلفی از آن اشاره می شود و در واقع به نوعی قضات قوانین مختلف را در صدور حکم به کار می‌گیرند و می شود گفت قاضی مهندس اجرای قوانین است.

وی ناظر دانستن خداوند را در اعمال بهترین راه پیشگیری از لغزش‌ها دانست و خاطر نشان کرد: اگر قاضی خدا را بر کار خود حاضر و ناظر بداند و به آن اعتقاد داشته باشد نه گفتن به همه حتی به نزدیکترین دوستان و آشنایان خود برایش راحت است. بنابراین قاضی باید دل در گرو قوانین الهی داشته باشد و این‌گونه در مسیر اجرای عدالت گام بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری، رییس کل دادگستری کرمانشاه نیز در ادامه نشست با قضات استان کرمانشاه به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد دستگاه قضایی استان پرداخت و بیان داشت: در ذیل خدمات صورت گرفته در دادگستری استان کرمانشاه چند مهم بیش از دیگر کارها مورد نظر بوده که یکی از این کارها ایجاد امنیت بوده است که با توجه به برخوردهای جدی و قاطعی که صورت گرفت توانسیم گام‌های خوبی را برداریم.

مظفری حفظ استقلال دستگاه قضایی را ضمن تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها از دیگر اولویت ها دانست و گفت: استقلال دستگاه قضایی همواره سرلوحه کار بوده و در این مسیر جزء اراده خداوند و قانون چیز دیگر بر دادگستری تاثیر نگذاشته است که البته همواره تعاملات خوب و سازنده‌ای با سایر دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های استان داشته‌ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برخی آمارها تصریح کرد: در طول دوران تصدی اینجانب بر دادگستری استان کرمانشاه حتی یک نفر قاضی به مجموعه اضافه نشده است و این در حالی است که گاها به دلیل انتقالی یا بازنشستکی همکارانی از ما کم شده‌اند اما در عین حال ما در بسیاری از آمارها رشد بسیار خوب و مثبتی داشته‌ایم تا جایی که در برخی محاکم ما سرعت رسیدگی به روز شده است.