×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ه گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه ،رییس کل دادگستری استان فارس  در این دیدار با اشاره به ارزش های احیاء شده مذهبی و فرهنگی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی گفت : انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب تحول عظیمی را به خصوص از حیث فرهنگی بنیان نهاد اما امروز به رغم غنای فکری ‘ فرهنگی و عقیدتی انقلاب و پیروی مردم از کامل ترین دین الهی و سابقه فرهنگی غنی ،مشکلات عمده ای در ارتباطات فردی و اجتماعی وجود دارد که تبلور آن را در ازدیاد پرونده های قضایی می توان مشاهده کرد.

احمد سیاوش پور در ادامه افزود : در همین راستا دستگاه قضایی مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی اقداماتی در جهت پیشگیری از جرم سیاست های ویژه ای را دنبال کرده است که اصلی ترین آن فراهم کردن زمینه آگاهی عمومی از مسائل حقوقی است .
وی تصریح کرد راه اندازی واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی، تلفن مشاوره حقوقی ۱۲۹ دادگستری استان و حوزه های قضایی فارس ‘ ارائه برنامه های آموزشی از طریق صدا و سیما از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش آگاهی های حقوقی است .
رییس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت :قانون ملاک عمل افراد در همه سطوح و اقشار جامعه است و قانون گریزی در جامعه با هر توجیهی غیر قابل قبول ومضموم است .
سیاوش پور افزود : قانون منشاء عدالت ‘ برابری و امنیت است و حرکت فرهنگی جامعه زمانی تکمیل خواهد شد که پایبندی و قانون محوری همواره مد نظر و توجه افراد باشد .
وی تأکید کرد : افراد جامعه نباید تفسیرهای خود از قانون را ملاک عمل قرار دهند  چرا که ریشه بسیاری از مشکلات جامعه برداشت ها و تفسیرهای غیر کارشناسی و غیر مسئولانه ازقانون است .
در این دیدار مسئولان قضایی استان فارس سؤالات و مشکلات قضایی ۲۱۵ نفر از زائران و نمازگزاران حرم سید علاء الدین حسین (ع) در خصوص تسریع در رسیدگی ‘ عفو و تخفیف مجازات و اعسار از پرداخت دیه، رسیدگی و مطابق با قوانین دستورات و  ارشاداتی اتخاذ گردید
گفتنی است پیش از این آیت اله زبرجد تولیت آستان مقدس سید علاء الدین حسین (ع) طی سخنان کوتاهی با استقبال از پاسخگویی مسئولان و رسیدگی به مشکلات مردم بر توجه بیشتر و تسهیل در خدمت رسانی  مسئولان به مردم تأکید کرد .