×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قضات دیوان عالی کشور صبح روز سه‌شنبه مورخ ‌١٧/١/٨٩ در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله محسنی گرکانی ریاست دیوان عالی کشور و معاونان دیوان برگزار شد، به بررسی ابعاد نظارتی دیوان عالی کشور پرداختند.

 در ابتدای این جلسه آیت‌الله محسنی گرکانی ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقصود رهبر معظم انقلاب اسلامی از نامگذاری امسال به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف تنها متوجه امور دنیوی نیست همانگونه که ایشان در بیانات اخیرشان فرمودند باید همت و کار مضاعف در جهت پیشبرد هر چه بیشتر امور دنیوی و اخروی باشد. دنیا مقدمه آخرت است و نماز، عبادت، ذکر و دعا وسیله‌ای برای رسیدن به سعادت ابدی هستند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند همه ما باید از ظرفیت‌های وجودی خودمان کمال استفاده را بنماییم و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کافی را ننمائیم در مقابل پروردگار مسئولیم.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جایگاه رفیع دیوان عالی

کشور که در اصل ‌١۶١ قانون اساسی نیز به آن تصریح شده است، افزود: همانگونه که آیت‌الله لاریجانی نیز تاکید کرده‌اند اصل نظارت، به عهده دیوان عالی کشور است در جلسه‌ای نیز که در محضر ریاست قوه قضائیه برگزار شد و تعدادی از قضات دیوان نیز حضور داشتند نحوه اعمال اصل نظارت و چگونگی آن مورد بررسی قرار گرفت که برای اعمال این نظارت آیا نیاز به تشکیل معاون نظارت در دیوان عالی کشور وجود دارد و یا باید از طریق تاسیس واحد نظارت این مهم انجام پذیرد و یا از طرق دیگر این مسئله خطیر صورت پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که انشاءالله بتوانیم در مسئله نظارت وحدت نظر پیدا کنیم.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد که انشاءالله در سال همت مضاعف و کار مضاعف، دیوان عالی کشور الگو و سرمشق برای دیگر محاکم کشور باشد.

در پایان آیت‌الله گرکانی درگذشت مرحوم حسین دادگر قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور را تسلیت گفت و برای روح آن مرحوم درخواست رحمت و مغفرت الهی کرد.

در ادامه، تنی چند از قضات دیوان عالی کشور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه نظارت دیوان عالی کشور پرداختند و خواستار تبیین و ارتقاء جایگاه والای قضات در جامعه شدند.

در این جلسه تعدادی از قضات دیوان عالی کشور نیز جهت تسریع در حل مشکل تعاونی مسکن زمین‌های شهید بابائی و اجرای احکام صادره در این خصوص از رییس دیوان عالی کشور تقاضای مساعدت کردند.