×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در جمع مردم شهید پرور و متدین بابلسر با اشاره به نحوه حیات انسان در مغرب زمین اظهار کرد: ما امروز با چند قرن تفکر خاص در مغرب زمین مواجهه هستیم که این تفکر خاص اقتضائاتی با خود داشت و منجر به شکل گیری مدرنیته و یک نحوه خاص حیات در میان غربی ها شده است.

وی با بیان اینکه یافتن ریشه های مدرنیته یک بحث فنی و فلسفی است، گفت: یکی از مهمترین آموزه های مدرنیته یا تجدد، فرد گرایی است؛ یعنی هر انسان یک واحد مستقل است و مسیر زندگی خود را خود ترسیم می کند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در نگاه مدرنیته، اخلاق نسبی است، گفت: غربی ها حتی پا را فراتر گذاشته اند و می گویند خوبی و بدی دست ساخته انسان است و نتیجه این نوع نگاه در مقام عمل یک نحوه زندگی شده است که در مغرب زمین متجلی گردیده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در نحوه حیات غربی همسایه از همسایه خبر ندارد، گفت:غربی ها قصد دارند نحوه حیات خود را که آموزه ها و الزامات خاصی دارد، از طریق ابزارهایی همچون فیلم ها، کتاب ها و رمان ها به سایر ملت ها القاء کنند.

وی با بیان اینکه یکی از لوازم تجدد، عقلانیتِ ابزاری است، تصریح کرد: عقلانیت ابزاری،عقلانیتی است که به دنبال تکثیر محصولات و ترویج مصرف گرایی است و بر مبنای همین عقلانیت، آمریکایی ‌ها حاضر نیستند قرارداد بهره گیری کمتر، از سوخت های فسیلی را به امضا برسانند؛ چرا که منافع مادی برای آنها از حفظ محیط زیست مهمتر است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قرآن و روایات اهل بیت(ع) نحوه حیات دیگری را به انسان عرضه کرده است، اظهار کرد: نحوه حیات قرآنی و نحوه حیات تجددی در حال خلط شدن هستند و باید توجه داشت که نگاه قرآن به عالم و آدم، توحیدی است؛ اما غرب از بعد از رنسانس انسان را جای خدا گذاشت.

رئیس دستگاه قضا در پایان با بیان اینکه انس و توسل به ائمه اطهار نباید قطع شود، خاطرنشان کرد: صراط مستقیم الهی، بندگی است و طبق روایات، ائمه اطهار(ع) صراط خداوند و نور خداوند هستند و ائمه(ع) واسطه فیض الهی‌اند و باید به درگاه آنها رفت و از آنها کمک گرفت.