×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در جمع مردم متدین و شهید پرور فریدونکنار با اشاره به لزوم حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات دارای آثار زیادی برای کشور است، خصوصا حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ویژه و سنگینی دارند، ‌بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اصول ۱۰۷ و ۱۱۱ قانون اساسی که ناظر بر وظایف و اختیارات مجلس خبرگان رهبری است، گفت: تعیین رهبری در یک ظروف خاص و تشخیص واجدیت اوصاف رهبری در زمره وظایف و اختیارات مجلس خبرگان است.

رئیس قوه قضائیه افزود:اجمالا آنچه که در قانون اساسی آمده، این است که تشخیص واجد بودن اوصاف رهبری با نمایندگان خبرگان است و این امر نشان دهنده اهمیت فوق العاده این مجلس است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه طبق اصل ۱۱۱ قانون اساسی، اگر رهبری فاقد اوصاف مصرح شد، مجلس خبرگان حق عزل وی را دارد، اظهار کرد: خدارا شاکریم که در طول انقلاب اسلامی امام راحل (ره) و خلف صالح ایشان آیت الله خامنه‌ای با کمال درایت و تیزبینی انقلاب را از مخمصه‌ها رهانیده‌اند و از پیچ‌ها عبور داده‌اند.

وی با اشاره به فشارهایی که از جانب شرق و غرب در طول ۳۷ سال اخیر به نظام جمهوری اسلام وارد شده است، گفت: بحمدالله علیرغم فشارهای بسیاری که کمتر کشوری تاب مقابله با آنها را دارد، نظام جمهوری اسلامی توانست با ایستادگی قدرت و استحکام خود را در منطقه و جهان به اثبات برساند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش ولایت فقیه در  تعالی و پیشرفت کشور بیان داشت: ولایت فقیه تنها موجبات استحکام و اقتدار نظام فراهم نمی‌آورد؛ بلکه وحدت اجتماعی و انسجام ملی را در کشور تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: در کشورهایی که در آن‌ها انقلاب رخ داد، ظرف یک الی دو سال اوضاع منقلب شد؛‌اما در جمهوری اسلامی با تمام فشارهای وارده از شرق و غرب، این نظام مستحکم تر به حیات خود ادامه داد و ادامه می‌دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف علمی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در قدرت نظامی، اقتدار علمی، توانایی مهندسی و سایر مولفه‌های اقتدار پیشگام است و این امر ناشی از حضور مردم در صحنه و پیوند عمیق آن‌ها با ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه بصیرت امری نیست که نیاز به تعلیم و تعلم داشته باشد، گفت: امروز مردم عزیز روستایی ما نیز دارای بصیرت هستند و می‌فهمند که باید در کدام صحنه برای دفاع از انقلاب اسلامی حاضر شوند و وقتی اصل نظام مطرح باشد، همه مردم علیرغم مشکلات موجود یکصدا و منسجم در صحنه حاضر می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با حضور خود در صحنه انتخابات در ۷ اسفند یک حماسه دیگر بیافریند و به اقتدار نظام جمهوری اسلامی بیفزایند.