×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری اقدامات این مرجع در دو سطح داخلی و بین المللی را تشریح کرد.

محسن مردعلی گفت: مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد مسئولیت راهبری، هماهنگی و نظارت بر اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد را برعهده دارد و این کنوانسیون از سال ۱۳۸۸ در کشور ما لازم الاجرا شده است و کشور ما برای اینکه بحث کنوانسیون را تعقیب کند، مرجعی را در داخل وزارت دادگستری تشکیل داده است.

وی با بیان این‌که «مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در دو بعد داخلی و بین المللی عملیات اجرایی را انجام می‌دهد» گفت: در بعد بین المللی، ما وظیفه نمایاندن چهره ضد فساد کشور در مجامع بین المللی را بر عهده داریم و گزارشات کشور را متناسب با مفاد کنوانسیون که در ۸ فصل و ۷۱ ماده طراحی شده از دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بخش خصوصی جمع بندی می‌کنیم و در مجامع بین المللی متناسب با مکانیزمی که کنوانسیون دارد، طراحی و در اختیار مجامع بین المللی قرار می‌دهیم. در مجامع بین المللی نیز حضور پیدا می‌کنیم تا بتوانیم از حق و چهره ضد فساد کشورمان دفاع کنیم، اخیرا هم در اجلاس سن پترزبورگ روسیه حضور داشتیم و گزارشمان را ارایه دادیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری افزود: اقدام دیگری که در سطح بین المللی انجام می‌دهیم، بحث مرور اقدامات سایر کشورهایی است که در کنوانسیون عضو هستند.

مردعلی درباره اقدامات مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در سطح داخلی گفت: هماهنگی، همبستگی و یکپارچگی در بین دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای مفاد کنوانسیون، شناسایی الزامات تقنینی و خلاءهای اجرایی و قضایی و تدوین پیش نویس های قوانین و لوایح و مقررات، تدوین برنامه‌ها و دستور العمل‌های اجرایی برای اجرایی شدن کنوانسیون، نظارت بر اجرای مفاد کنوانسیون و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تدوین برنامه فرهنگی مقابله با فساد و تدوین برنامه آموزشی مقابله با فساد برای پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری از جمله اقدامات مرجع در بعد داخلی است.

وی در پایان گفت: اقدام بسیار مهم دیگر در بعد داخلی بحث تدوین برنامه ارتقای جایگاه ایران در رتبه بندی‌های بین المللی مقابله با فساد است.