×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز (سه شنبه) طی سخنانی در جمع مردم ولایت مدار رامسر با تحلیل مقوله انتخابات در کشور اظهار کرد: مسئله انتخابات مسئله روز کشور است و ما دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم.

وی یکی از مهمترین آثار حضور مردم در انتخابات پیش رو را شکل دهی به دو مجلس بسیار مهم درنظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: دو نهاد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به لحاظ قانون اساسی وظایف مهمی را بر عهده دارند و مجلس خبرگان باید بر اساس شرایط خاصی با درایت، تدبیر، مشورت و کار کارشناسی رهبر را تعیین کند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: یکی دیگر از وظایف واختیارات مجلس خبرگان تشخیص بقای اوصافی مثل اجتهاد، شجاعت و مدیریت در رهبری است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و نظارت رهبری بر قوای کشور تصریح کرد: رهبری رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است بنابر این مجلس خبرگان که به تعیین کننده رهبر و تشخیص دهنده بقای اوصاف رهبری است یک مجلس تعیین کننده می باشد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات پیش رو در شکل گیری مجلس مهمی مانند مجلس خبرگان نقش اساسی و سازنده دارد.

وی با اشاره به تأکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با حضور مردم در صحنه انتخابات بیان داشت: مردم با حضور خود در انتخابات احساس می کنند مالک سرنوشت خود هستند و این امر یک مسئله اساسی است.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات حالت استقلال و خودباوری را به ملت ارزانی می دارد و ملت ما با همین استقلال و خودباوری توانست در برابر تمام زورگویان بیاستد.

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم ما در مقابل تحریم های اعمال شده از جانب غرب و شرق ایستادند و این مردم با خودباوری و اعتماد به نفس توانسته اند به این نقطه برسند.

وی با اشاره به صرف میلیاردها دلار از سوی دشمنان برای فروپاشی جمهوری اسلامی اظهار کرد: همین کشورهای مرتجع منطقه در زمان جنگ تحمیلی میلیاردها دلار پول در اختیار صدام قرار دادند تا سرزمین ما را تخریب کند اما نتوانست و این امر ناشی از خودباوری، توانایی و استقلال ملت ما است.

آیت الله آملی لاریجانی یکی از آثار مهم انتخابات را ایجاد پیوند اجتماعی و انسجام ملی دانست و بیان داشت: تمام تلاش کشورهای غربی در طول این سالها این بوده است که در میان ملت ما شکاف ایجاد کنند.

آملی لاریجانی ادامه داد: دشمنان در اوایل انقلاب با تحریک قومیت ها درصدد بودند تا کشور ما را پاره پاره کنند و آنها حالا به سراغ جوانان ما رفته اند و می خواهند با صرف میلیاردها دلار برای کانال های کذایی ماهواره ای، نسل جوان ما را با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بیگانه کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا با صرف سالانه میلیون ها دلار برای تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران هدفی جز ایجاد شکاف در جامعه ما را دنبال نمی کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هر امری که به وحدت و انسجام ملی کمک کند و منجر به استقلال کشور شود کاری عبادی است و انتخابات نیز در این مقوله جای می گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی مهمترین اثر حضور مردم در انتخابات را بازتاب بیرونی این حضور دانست و بیان داشت: امروز کشورهای سلطه گر به دنبال این هستند که در درون کشور ناامیدی و یاس ایجاد کنند و چنین القا کنند که مردم از انقلاب فاصله گرفته اند.

وی ادامه داد: مقالات زیادی در روزنامه های معروف غربی نوشته می شود که انقلاب اسلامی تمام شده درحالی که این حرفها درست نیست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مهمترین اثر حضور مردم در انتخابات فرستادن این پیام برای کشورهای سلطه گر است که این نظام و این انقلاب بیمه حضور مردم و تضمین شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ما باید در بزنگاه ها این پیام را به کشورهای غربی بدهیم تا مأیوس شوند، گفت: در بحث هسته ای و برجام، فشارهای غربی پس از مأیوس شدن از اینکه ملت ما را به زانو دربیاورند به پای میز مذاکره آمدند و پس از قریب به ۱۲ سال که اصل غنی سازی ما را نمی پذیرفتند با تلاش دانشمندانمان پای حرفمان ایستادیم و به نتیجه رسیدیم.

وی افزود: نفوذ کشورهای غربی و تحمیل حرف آنها به کشور ما زمانی محقق می شود که آنها ما را در حالت ضعف و عدم انسجام ببینند اما اگر احساس کنند مردم پای انقلاب ایستاده اند مأیوس می شوند و عقب نشینی خواهند کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه اختلاف سلیقه وجود دارد اما مردم هیچ گاه نظامی را که برایش خون داده اند رها نمی کنند، گفت: قطعاَ پیام انتخابات پیش رو برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی این خواهد بود که مردم در صحنه حضور دارند و تحریم ها از صحنه کنار نمی روند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح از سوی مردم برای دو انتخابات مهم پیش رو اظهار کرد: مردم باید تلاش کنند فرد اصلح را به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بفرستند؛ کسانی که توانایی، صلاحیت و اعتقاد دینی داشته باشند و دلشان برای مردم بسوزد و قصدشان برای حل مشکلات مردم الهی باشد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به کیفیت شناسایی افراد اصلح از سوی مردم گفت: در این رابطه مردم می توانند بحث و فحص کنند و از افراد خبره پرس و جو کنند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از علمایی تشکیل شده که در مسائل اینچنینی نفعی ندارند بلکه آنچه را تشخیص می دهند ارائه می کنند.

رئیس دستگاه قضا درادامه با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها اظهار کرد: ما درانتخابات باید از تخریب و توهین اجتناب کنیم البته این گونه مسائل در انتخابات خبرگان وجود ندارد به این دلیل که شأن کاندیداهای این مجلس اجلّ از ورود به این مسائل است.

وی ادامه داد: ما انتخابات را برای نشان دادن آرمان های انقلاب پیش می بریم و آرمان های انقلاب با تخریب و توهین سنخیتی ندارد و درانتخابات اگر چه رقابت وجود دارد اما این رقابت باید با لحاظ ارزش های اخلاقی باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه باید انتخابات را در چار چوب وسیع تری ببینیم، گفت: اگر ما انتخابات را در یک چار چوب وسیع ببینیم به دنبال هدف نهایی می رویم و آن هدف نهایی همان ارزش های انقلاب اسلامی است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ما انتخابات را برای اهداف عالی این انقلاب و ترویج فضلیت در جامعه می خواهیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید انتخابات را تبدیل به امری عبادی کنیم، خاطر نشان کرد: همه افرادی که در انتخابات مشارکت می کنند اعم از انتخاب کنندگان وانتخاب شوندگان باید قصد خدایی داشته باشند و با قصد خدمت به آرمان های نظام جمهوری اسلامی که همان ارتقای فضائل، دفع رذایل ، حمایت از مستضعفین و رشد اخلاق انسانی است در انتخابات شرکت کنند.