×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پالیزدار مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی مبازره نظامند و مفاسد اقتصادی در نشست مشترک مدیران کل عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه ها اظهار کرد: در بند یک اصل سه قانون اساسی به فساد اشاره شده و اهداف دولت و حاکمیت در تامین آزادی واستقلال و اشتغال در همین زمینه است.

وی ادامه داد: بزرگترین پیامد فساد بی عدالتی است و هر چه فساد بیشتر باشد توسعه و پیشرفته کاهش می یابد وبحث فرار مالیاتی نیز در همین راستا است به طوری که خیلی از بنگاهها مالیات را اخذ می کنند اما آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی کنند.

پالیزدار گفت: با افزایش فساد در آمد سرانه کم می شود این در حالی است که امروز ما با فساد یقه سفیدها روبرو هستیم که جرایم آنها بخش وسیعی از جامعه را در بر می گیرد و وقتی اختلاسی صورت می گیرد ضرر آن منوط به فرد نیست و سهمی را از جامعه اشغال می کند، مجرمین یقه سفید با ارکان قدرت و ثروت در ارتباطند اما مجرمین یقه آبی بخش کوچکی از جامعه را درگیر می کنند.

پالیزدار تصریح کرد: عزم راسخ و برخورد با مصادیق فساد اهمیت دارد اما باید به شناسایی ریشه ها بپردازیم چرا که برخورد با مصادیق سازکار نیست مثلا ما یک دوره ای شهرام جزایری داشتیم و حالا بابک زنجانی داریم.

وی تصریح کرد: سیستمی کردن سامانه و ایجاد فضای شفافیت اهمیت به سزایی دارد و نیازمند فعالیت گسترده ای در این زمینه هستیم از طرفی نقش فرهنگ و اخلاق نیز مورد توجه قرار گیرد همچنین در برخورد با مفاسد نیازمند MGOها هستیم که در این زمینه آسیب شناسی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیین نامه پیشگیری نظامند مفاسد در قوه مجریه اتفاق خوبی بود که سازمانها خودشان خود کنترلی داشته باشند و نظارتهای لازم را انجام دهند.