×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران گفت: دادگاه محمود احمدی‌نژاد باید غیرعلنی باشد؛ زیرا در مرحله تحقیقات است.

 

سیامک مدیرخراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره علنی بودن دادگاه محمود احمدی‌نژاد در پنجم آذرماه، گفت: هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده است، چون در حال حاضر با هیات قضایی صحبتی نشده است.

 

رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اظهار کرد: در روزهای آتی در مورد برگزاری این دادگاه به صورت علنی یا غیرعلنی تصمیم‌گیری می‌شود.

 

همچنین محسن افتخاری رییس دادگاه کیفری استان تهران گفت: طبق قانون تعیین حدود وظایف، اختیارات و مسوولیت‌های ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور جزو معدود افرادی است که پرونده وی بدون تحقیقات مقدماتی در دادسرا به دادگاه ارسال می‌شود.

 

افتخاری تصریح کرد: از آنجا که تحقیقات مقدماتی بر روی پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه صورت می‌گیرد، احتمالا دادگاه غیرعلنی برگزار می‌شود.

 

وی گفت: اوایل هفته آینده مشخص می‌شود که این دادگاه به چه صورت برگزار خواهد شد.

 

‌طبق ماده ۱۹ قانون تعیین حدود وظایف، اختیارات و مسوولیت‌های ریاست‌جمهوری، «رسیدگی به اتهامات مربوط به تخلفات در رابطه با وظایف و اختیارات رییس‌جمهور در صلاحیت دیوان عالی کشور است و در جرایم‌ عادی از طریق دادگاه‌های عمومی دادگستری تهران و با اطلاع مجلس صورت می‌گیرد.»

 

در تبصره این ماده نیز آمده است: «در هر کدام از اتهامات نامبرده رسیدگی مستقیماً به وسیله دادگاه انجام گرفته و دادسرا حق دخالت ندارد.»