×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

dadsetane kolسخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای ۴۰ نفر از اخلالگران ارزی خبر داد.

در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از معاونان بانک مرکزی در مورد نمایندگان پرسید آیا مدعی‌العموم در این خصوص وارد نمی‌شود، که «محسنی‌اژه‌ای» پاسخ داد: اگر چنانچه به مسوولانی که در قانون ذکر شده به حسب وظیفه‌شان، کسی به آنها معترض شود مدعی‌العموم وارد می‌شود اما اگر نسبت به شخص باشد، اگر شکایت کردند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

خبرنگار دیگری گفت آیا قوه قضاییه بنایی برای محاکمه میرحسین موسوی دارد که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: حتما اگر محاکمه شد شما مطلع می‌شوید.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که در مورد حکم سعید مرتضوی رییس دیوان عدالت اداری بیان کردند که حکم به محض ابلاغ، ‌اجرا می‌شود اما شاهد این هستیم که چنین چیزی صورت نگرفته است؟ محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: حکمی که قطعی باشد باید اجرا شود و اگر چنانچه اجرا نشد در قانون آمده که با آن فرد باید چه کرد ولی من از طریق یکی از رسانه‌ها شنیدم که از وزیر در این رابطه پرسیدند که ایشان پاسخ داد ما مطابق قانون عمل می‌کنیم.

محسنی‌اژه‌ای خطاب به خبرنگار مربوطه گفت: اگر شما مطلع هستید که اجرا نشده و ایشان دارند تصرفاتی می‌کنند به ما اطلاع دهید.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر اصل، عدم اجرا باشد قابل پیگیری است و در صورت دیگر اگر اجرا نکرد و تصرفاتی صورت گرفت این اقدامات پیامد دارد و بستگی به این دارد که تصرفات چگونه باشد.

خبرنگار دیگری از محسنی‌اژه‌ای پرسید آیا در مورد اخباری مبنی بر انفصال «محمود بهمنی» توسط دیوان محاسبات چیزی شنیده‌اید که وی گفت: من اطلاعی ندارم.

خبرنگار دیگری با اشاره به پرونده محیط‌بانی که به دلیل قتل در محل کارش به اعدام محکوم شده بود از دادستان کل کشور خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: این مورد باید مصداقی دنبال شود اما اگر چنانچه فرد ماموریت داشته باشد و طبق ضوابط از اسلحه استفاده کرده باشد، حکم قصاص نمی‌گیرد.

محسنی‌اژه‌ای هم‌چنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده اخلال‌گران در بازار سکه و ارز گفت:‌ برای ۴۰ نفر از آنان کیفرخواست صادر شده و پرونده آنها به دادگاه ارسال شد، حدود ۱۹، ۲۰ نفر هنوز در بازداشت هستند.

وی یادآور شد که تعداد بازداشتی‌ها ممکن است تغییر کند.