×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

mehdi hashemiسخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اتهامات «مهدی هاشمی» و موضوعیت این اتهامات و اینکه چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: اتهامات آقای هاشمی هم امنیتی و هم مالی است اما از مطرح کردن جزییات آن معذور هستم.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در مواردی که هنوز حکم قطعی صادر نشده، اگر کسی در مورد جزئیات آن اظهارنظر نکند بهتر است. چرا که در بعضی موارد توضیحات خلاف واقع بیان می‌شود که این موضوع باعث می‌شود یک پرونده به پرونده جاری اضافه شود، به خصوص که در مظان اتهام یا مواردی که حکم قطعی نشده است، بهتر است که اطلاع‌رسانی در این موارد از سوی دستگاه قضایی انجام شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: کیفرخواست پرونده مهدی هاشمی صادر شده ولی هنوز دادگاه تعیین وقت نکرده است. اگر پرونده‌ای باشد که اتهاماتی را داشته باشد، ممکن است بعضی از جرایم آن ضعیف و بعضی از جرایم سنگین‌تر باشد. بعضی از قضات در دادگاه انقلاب احکام ویژه‌ دارند و می‌توانند پرونده‌های دادسرای عمومی را نیز رسیدگی کنند. همچنین بعضی از دادگاه‌ها هر دو صلاحیت رسیدگی را دارند. پرونده مهدی هاشمی نیز در دادسرای انقلاب مطرح است که تبعا به دادگاه انقلاب خواهد رفت.