×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در اولین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به پرونده قتل خانواده سه نفری در گلسار رشت، سه متهم به قتل اعضای این خانواده، محاکمه شدند.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل هولناک گلسار رشت درحالی برگزار شد که قاضی «لسانی» رییس شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان گیلان تاخیر در ساعت شروع دادگاه را بی مبالاتی زندان عنوان و اظهارکرد: انتظار می‌رود در جلسه بعدی، زندانیان را ساعت مقرر به دادگاه برسانند.

در این جلسه به پرونده قتل سه تن از اعضای یک خانواده در گلسار رشت که در ۱۵ مهرماه سال جاری به وقوع پیوست و دو روز پس از آن توسط پدر یکی از مقتولان به پلیس اطلاع داده شد رسیدگی شد. این خانواده سه نفره متشکل از «فرزاد باغدار امیدی» پدر خانواده، «ساری داداش‌زاده» مادر خانواده و «سجاد باغدار امیدی» با نام مستعار «پرهام» که همگی به قتل رسیدند.

این دادگاه با حضور سه متهم به نام‌های «سجاد.ح» متهم ردیف اول، «سبحان.ح» متهم ردیف دوم و «ش.ب. الف» متهم ردیف سوم و اولیای دم آغاز شد و اولیاء دم قصاص متهمان به قتل را خواستار شدند و اعلام کردند که مابه التفاوت دیه را نیز پرداخت خواهند کرد.

نماینده‌ی دادستان در ابتدای دادگاه گفت: این جنایت هولناک حادثه‌ای مهلک برای این خانواده و همه‌ی مردم شهر بود که حریم خانواده‌ای محبت آمیز توسط سه نفر قاتل که نام انسان را به عاریه گرفته‌اند، با درونی پر از سیاهی و تباهی خانواده‌ای بی پناه را کشتند و ساعت‌ها و روزها و اضطراب و وحشت را به مردم تحمیل کردند.

متهمان علاوه بر قتل سه نفر از اعضای خانواده اقدام به سرقت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کارت اعتباری، سرقت کارت سوخت، سه دستگاه گوشی همراه، چند فقره چک نیز داشته‌اند.

متهم ردیف اول «س.ح» در خصوص صحنه قتل گفت: به همراه «ش.ب.الف» و برادرم به منزل عموی «ش» برای گرفتن مقداری پول به منظور حمایت مالی از یک برنامه نرم افزاری رفتیم که پس از زدن زنگ با «پ.الف» رو به رو شدیم. «پ» و مادرش در خانه تنها بودند و وقتی که شایان موضوع را برای «پ» گفت، وی ضمن پذیرش از ما وقت خواست تا با پدرش صحبت کند و سپس وارد خانه شدیم. در همین لحظه با سیم تلفن و سیم‌های دیگری که در خانه پیدا کردیم اقدام به بستن دست و پای «پ» و مادرش کردیم و آنها را به اتاق خواب بردیم و منتظر پدر خانواده شدیم. پس از آمدن «فرزاد باغدار امیدی» با یک جعبه شیرینی و ۵ عدد نان بربری، از «ش» پرسید که پرهام و مادرش کجا هستند؟ و بلافاصله «ش» درخواست پول به مبلغ ۲۰ میلیون تومان را مطرح کرد و از بلایی که به سر همسر و پسر «ف.الف» آورده بودیم گفت و ایشان در مقابل خواسته «پ» پس از دیدن مشاهدات اظهار کرد: که در خانه پول ندارم اما در گاو صندوق محل کارم ۸ میلیون پول نقد وجود دارد که می توانم رمز و کلید آن را به شما بدهم اما ما قبول نکردیم و مشاجره بالا گرفت.

طبق اظهارات هر سه متهم، در این هنگام جسمی را از گوشه خانه برداشته و محکم به سر فرزاد وارد کرد و پس از اعمال دیگری چون تزریق آمپول هوا، ‌انداختن شیلنگ گاز به دور گلوی مقتول، او را به وان حمام انداختند.

طبق حکم پزشک قانونی «فرزاد باغدار امیدی» علی رغم ضربات سنگینی که به سرش وارد شد، تا قبل از بریده شدن گلویش توسط «ش. ب.الف» زنده بوده و برادرزاده مقتول، به بریدن گلوی عمویش اعتراف کرد اما با ابراز ندامت در محضر دادگاه گفت: اگر اطلاع داشتم که عمویم هنوز نمرده است هرگز از آشپزخانه چاقو برنمی داشتم و گلوی او را نمی بریدم و اینکار را به تحریک «س.ح» انجام دادم زیرا به من فشار آورد که کار چندانی در خصوص همکاری با ایشان انجام نداده‌ام.

«الف.ح» معروف به سبحان که متهم به شرکت در قتل عمدی سجاد باغدار امیدی معروف به پرهام، معاونت در قتل عمدی «ساری داداش زاده»، معاونت در شروع به قتل «فرزاد» و شرکت در سرقت است، گفت: در قتل عمدی پرهام، هیچ نقشی ندارم. من فقط برای قرض کردن پول به پیشنهاد خود «ش» به خانه مقتولان رفتیم و هرگز فکر نمی‌کردم چنین ماجرایی پیش بیاید و در تمام جریاناتی که اتفاق افتاد حالت تهوع و سرگیجه داشتم که ابتدا در خانه اقدام به کشیدن سیگار کردم که پس از خواست مادر پرهام از من مبنی بر اینکه پسرم بیماری آسم دارد، برای کشیدن سیگار به حیاط خانه رفتم و وقتی برگشتم دیدم که کار تمام شده است.

وی افزود: شرکت در دزدی را قبول دارم و در هنگام جریان قتل و ۵ ساعتی که ماجراها طول کشید، دچار استرس زیادی بودم و حتی هنگامی که می خواستم فرزاد باغدار امیدی را مورد ضرب و شتم قرار دهند مانع شدم و دستم در این جریان به شدت آسیب دید.

در اسین هنگام قاضی لسانی به او تذکر داد که حرف‌هایش برای دادگاه غیرقابل قبول است و قاتلان به قصد قتل عمد به خانه مقتولان رفتند زیرا با خود دستکش، سرنگ و چاقو حمل می کردند و نباید با حرف‌های کذب قصد فریب دادگاه را داشته باشند.

متهم ردیف سوم، «ش.ب. الف» که به گفته قاضی لسانی از میان این سه نفر متهم، در مسیر بازجویی ها اعترافات درست‌تری داشته است و در بازجویی های خود گفته است که از اول با دو نفر دیگر برای سرقت به خانه عمویم نقشه کشیدیم و پس از پایان کار به شیراز و سپس به دبی رهسپار شویم.

دو وکیل «ش. ب. الف» از دادگاه خواستند در خصوص حکم پزشکی قانونی مبنی بر زنده ماندن فرزاد باغدار امیدی بررسی بیشتری شود اما آنها سرقت و معاونت «ش.ب.الف» را در خصوص قتل «ساری داداش زاده» و «پرهام باغدار امیدی» پذیرفتند.

بر اساس این گزارش، در خصوص قتل «ساری داداش زاده» که طبق حکم پزشکی قانونی در اثر انسداد راه های تنفسی به وسیله پلاستیک که توسط «سجاد.ح» بر سر آن مرحومه گذاشته است و توسط «ش.ب.الف» و «سجاد.ح‌» دست و پای این مقتوله نیز بسته شده بود، کشته شد و «پرهام باغدار امیدی» پسر خانواده نیز با بستن دست و پایش توسط قاتلین و خفگی جان سپرده است.

هچکدام از متهمان سابقه کیفری ندارند و تحصیل کرده نیز هستند.

جلسه دوم این دادگاه امروز برگزار خواهد شد.