×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی صفاری رییس اداره ثبت و احوال شهربابک در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهربابک با اشاره به آمار ازدواج و طلاق گفت: ایران رتبه چهارم جهانی را در طلاق دارد، در کشور بالاترین آمار مربوط به تهران است و کمترین آمار طلاق مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: بیشترین ازدواج مربوط به اردبیل و کمترین ازدواج مربوط به تهران است. در استان کرمان بیشترین طلاق در شهر کرمان و کمترین آن در شهرستان شهربابک است.

احمد محمودی، عضو شورای فرهنگ عمومی شهربابک نیز در این نشست گفت: یکی از آسیب‌های جدی که خانواده‌ها با آن مواجه هستند، ساختار و بنیان خانواده است که از ناحیه طلاق تهدید می‌شود.

وی افزود: امروز به دلیل رشد تکنولوژی در راستای اثرات مفید آن بر خانواده‌ها، شاهد اثرات زیان‌بار آن هستیم، هر چند تکنولوژی یک‌سری راحتی‌ها و اشتغال ایجاد کرده، اما موجب رشد انحرافات در خانواده‌ها شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهربابک تصریح کرد: از لحاظ آمار ۴٫۵ ساعت از وقت افراد صرف تماشای تلویزیون می‌شود، اما ارتباطات زن و شوهر از نظر گفتاری ۱۷ دقیقه است، به جای مخاطب بودن زن و مردم، تکنولوژی جایگزین شده که مضرات زیادی را در جامعه به وجود آورده است.

محمودی اظهار کرد: از جمله این مضرات باید به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار، افزایش سن ازدواج برای دختران به دلیل تغییر ساختارهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اشاره کرد.

وی یادآور شد: در ایران در حال حاضر میزان تجرد مردان ۳٫۱ درصد و زنان ۸٫۱ عنوان شده و طلاق در کشور دارای آمار افزایشی است.

محمودی یادآور شد: در گذشته برای انتخاب همسر نقش والدین جایگاه اصلی داشت، به دلیل همراهی و هدایت والدین، انتخاب مناسب و به جا بود، اما شیوه جدید، هیجانات جنسی و عاطفی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهربابک بیان کرد: انتخاب براساس روئیت‌های خیابانی، اینترنتی و … صورت می‌گیرد که در نهایت منجر به طلاق می‌شود.

محمودی اظهار کرد: تغییر ساختار خانواده تحت تأثیر سه عامل انحراف در نگرش‌ها، انحراف در مسائل حقوقی و اخلاقی و انحراف در سایر مسائل موثر بر خانواده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع آسیب‌های خانواده، تحقق دیدگاه اسلام بر خانواده‌ها،‌ حمایت از تشکیل خانواده و پیشگیری از تزلزل خانواده، ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی موثر است.