×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری استان کرمان از بازداشت ۴۰ نفر در پرونده واگذاری ۶ هزار شناسنامه غیرمجاز به افاغنه در جیرفت خبر داد. او همچنین تاکید کرد که حدود ۲۰ متهم بازداشت شده کارکنان ثبت احوال شهرستان جیرفت هستند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی در جمع خبرنگاران در این باره افزود: در این ماجرا حدود پنج تا شش هزار شناسنامه به صورت غیرقانونی به افاغنه واگذار شده است. این پرونده هنوز منتهی به کیفرخواست نشده است اما ۴۰ نفر در این زمینه بازداشت شدهاند که کمتر از ۲۰ نفر از کارمندان ثبت احوال جیرفت و بقیه واسطههای ایرانی و افغانی هستند.
وی تاکید کرد که همچنین اقداماتی در زمینه ممنوع کردن دریافت خدمات این افاغنه و قطع یارانه آنها انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین در رابطه با موضوع حضور افاغنه در استان کرمان بیان کرد: صبحتهای مربوط به افاغنه هنوز منجر به یک تصمیم قطعی نشده است و در واقع سیاست کلی نظام در اختیار ما نیست که آیا افغانی ها باید از ایران بروند و یا بمانند.
توکلی تاکید کرد: اگر بتوانیم افغانیهای مجاز در ایران را ساماندهی کنیم و حضورشان در کشور ضابطهمند شود، این کار موثرتر خواهد بود، البته اقداماتی در رابطه با آنها در حال انجام است.
یک محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم از اجرای حکم قصاص رهایی یافت
با تلاش اجرای احکام دادسرای نظامی تهران، یک محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم از دار مجازات نجات یافت.
به گزارش ایسنا، قاتل به نام «ع.ب» به جرم قتل عمد مرحوم «فرهاد- ف» با رای دادگاه نظامی تهران به قصاص نفس محکوم شده و حکم صادره نیز پس از تایید دیوان عالی کشور توسط رییس قوه قضاییه تنفیذ شده بود.
پس از طی مراحل قانونی و با برگزاری چندین جلسه در منزل و دفتر اجرای احکام، تلاش یکساله کارکنان شعبه سوم اجرای احکام دادسرای نظامی تهران به سرانجام رسید و اولیای دم مقتول در اقدامی خداپسندانه با حضور در شعبه، گذشت خود را از قاتل فرزندشان اعلام کردند.