×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که باید با نگاه مثبت و خوش‌بینانه مسایل را تعقیب و پیگیری کرد، گفت: خوش‌بینی یک نیاز جدی است که متأسفانه کاهش پیدا کرده است و بدبینی‌ که متأسفانه همه‌جانبه، طرفینی و همه‌طرفی نیز شده برای کشور آزاردهنده و آسیب‌زننده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشست مشترک رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، به زمینه‌های عمل و موضوعات کاری و اهداف مشترک سازمان بازرسی کل کشور و اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور با توجه به وظیفه قانونی(نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور) می‌تواند کمک و مکمل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران باشد.

وی افزود: در بخش اجرای قانون، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌تواند مواردی که عدم اجرای قانون باعث بروز مشکل و دغدغه‌هایی برای کشور می‌شود به سازمان بازرسی کل کشور جهت پیگیری اعلام کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: مجموعه اتاق بازرگانی ایران در زمینه حسن جریان امور نیز می‌تواند، ‌به لحاظ کار کارشناسی،‌ کمک مناسبی برای سازمان بازرسی کل کشور باشد.

پورمحمدی به اصلاحیه سال ۸۷ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر استفاده از توان تشکل‌های غیردولتی و مردم ‌نهاد در بخش‌های علمی، تخصصی و صنفی به منظور انجام وظایف محوله اشاره و اظهار کرد: ساز و کار استفاده از نهادهای عمومی مثل شوراها، NGO‌ها، اتحادیه‌های صنفی و… و نیز استفاده از بازرسان افتخاری در حال طراحی و اجرایی‌شدن است تا بتوان از این طریق، قابلیت‌ها و سطح نظارت را در کشور ارتقا داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر کارشناسی‌ بودن اشکالات و مشکلاتی که مطرح می‌شود تأکید کرد و افزود: اگر بناست برای رفع این دغدغه‌ها و مشکلات،‌برنامه‌ریزی پیگیری و اقدامی صورت گیرد باید به صورت عمیق، دقیق و مشخص مطرح و بررسی ‌شود.

وی به‌ عنوان نمونه به بحث معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد: اگر در این زمینه بناست اقدامی شود، باید یک استنتاج و استدلال دقیق و قطعی از موضوع وجود داشته باشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: لازمه بررسی دقیق و صحیح مسایل و انجام محکم امور، برخورداری آن از عقبه کارشناسی قوی است در غیر این صورت میزان ایستادگی و مقاومت در برابر مسایل و مشکلاتی که احیاناً در اجرا و انجام کار به وجود می‌آید، کاهش می‌یابد.

وی در بخش دیگری سخنان خود از تهیه گزارشی با عنوان «بررسی ضرورت‌ها، مبانی و الزامات تدوین راهبرد جامع انرژی کشور» خبر داد و گفت: ‌این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای که به منظور داشتن استراتژی در حوزه انرژی تهیه شده برای کشوری که بیشترین اتکایش به این صنعت است، ضروری است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که حجم زیادی از اطلاعات و شاخص‌ها در این گزارش وجود دارد، افزود: در تهیه این گزارش از مجموعه تحلیل‌ها،‌گزارش‌ها و مطالب سنوات گذشته سازمان بازرسی کل کشور و نیز مشورت با چندین گروه توانمند کارشناسی کشور استفاده شد و ظاهراً این اولین مطلب جمع‌بندی شده در این زمینه، طی یکصد سال اخیر است.

پورمحمدی بر خودداری از داشتن نگاه صرفاً‌ منطقه‌ای و جزیره‌ای به امور و مسایل تأکید و اظهار کرد: کشوری که با نظامات قاطع و کلان در حال حرکت به سمت پیشرفت است باید نگاهش به مقولات، جامع و فرابخشـی باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضرورت مبارزه با فساد و نقش آن را در پیشرفت یادآور شد و گفت: پیشرفت با فساد و بی‌انضباطی،‌پیشرفت قابل اتکا و پایداری نیست. باید جلوی فساد را گرفت چون جامعه را به سمت رکود و نابودی می‌برد.