×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس دادگستری استان اصفهان از برگزاری دادگاه متهمان حادثه خمینی‌شهر در روز سه‌شنبه ـ ۱۸ مرداد ماه ـ و همچنین دستگیری یک متهم از ۶ محکوم فراری زندان دستگرد خبر داد.

غلامرضا انصاری در خصوص آخرین پیگیری‌ها پیرامون ۶ زندانی فراری در استان اصفهان تصریح کرد: یک نفر دستگیر شده است و مابقی این افراد نیز دستگیر خواهند شد تا اعمال مجازات برای آنها آغاز شود و محاکم قضایی برای رسیدگی به اقدام این افراد تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

وی افزود: این شخص که در حال حاضر دستگیر شده است به علت سرقت‌های مسلحانه به ۲۷ سال زندان محکوم شده بود که علاوه بر اینکه باید دوران محکومیت خود را طی کند محاکم قضایی برای این اقدام نیز مجازات جدا در نظر خواهند گرفت.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان با اشاره به حادثه خمینی‌شهر نیز خاطرنشان کرد: افرادی که به قصد تعرض وارد آن باغ شدند ۱۵ نفر بودند که با پیگیری نیروهای انتظامی، یک نفر دیگر از آنها نیز دستگیر شد و پنج نفر دیگر از افراد این حادثه در حال حاضر فراری هستند. امیدواریم آنها نیز به زودی دستگیر شوند.

انصاری با اشاره به نحوه محاکمه این افراد گفت: این فرد در کنار بقیه متهمان محاکمه خواهد شد و با انجام دادن یکسری از مقدمات مانند گرفتن وکیل در جلسه‌ای که در ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد به پرونده این فرد نیز رسیدگی می‌شود. در غیر این صورت جلسه دیگری تعیین خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تبصره ۳ ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تصریح کرد: برای این متهمان کیفرخواست صادر نشده و به اتهام آنها مستقیما در دادگاه کیفری استان اصفهان رسیدگی خواهد شد