×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس حفاظت اطلاعات قوه‌ قضاییه اعلام کرد: پرونده‌ای که در آن برخی از کارمندان شهرداری و کارشناسان ثبت و عواملی از بیرون اقدام به اختلاس کرده بودند در شرف صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه است.

 اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسوولان عالی قضایی با آرمان‌های حضرت امام(ره)، درباره پرونده اختلاسی که به گفته وی با همکاری بعضی از عوامل شهرداری و ثبت صورت گرفته بود، گفت: در این پرونده کسانی که با همکاری بعضی از عوامل شهرداری و ثبت اقدام به صدور احکام جعلی ‌کرده و از این طریق اموال زیادی را از بیت‌المال به نفع خود تصاحب کرده بودند، شنا‌سایی و دستگیر شدند.

وی افزود: آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و نسبت به پرونده‌هایی که روی آنها کار مجرمانه انجام داده بودند اقرار کردند و اکنون پرونده در شرف صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه است.

رییس حفاظت اطلاعات قوه‌ قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد میزان اختلاس، گفت: چون مبالغ متعدد است هنوز جمع‌بندی نشده و هنگامی که جمع‌بندی شود، به اطلاع خواهد رسید.

جهانگیر تصریح کرد: در این پرونده بعضی از کارمندان شهرداری به علاوه‌ کارشناسان ثبت و عواملی از بیرون دست به دست هم دادند و دست به این اقدام مجرمانه زدند.

وی یادآور شد: نمونه‌های این قبیل پرونده‌ها را در بعضی جاها داشتیم که در حال بررسی هستیم. به عنوان نمونه پرونده‌ای در شهر تهران در این خصوص مطرح است که در حال بررسی هستیم و مربوط به یکی از سازمان‌های عمومی است که تخلفاتی داشتند و ما در حال مستندسازی هستیم و ان‌شاءالله به موقع اطلاع‌رسانی می‌کنیم.