×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان با بیان اینکه وکلا باید اعتمادسازی کنند، گفت: باید بستری را ایجاد کنیم تا قضات دادگستری به ما اعتماد کنند

علیرضا ترکستانی ظهر امروز در چهارمین همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان اظهار داشت: قوه قضاییه در خصوص جذب وکیل و راه‌اندازی مرکز امور مشاوران خدمت بزرگی را در جامعه انجام داده است.

وی ادامه داد: این خدمت به شکلی بوده که شغل وکالت را از شکل لوکس و تجملی آن خارج کرده و توانسته کاری کند تا افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت نیز از آن بتوانند استفاده کنند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان تصریح کرد: قوه قضاییه توانست این محدودیت را در جامعه بردارد تا همگان به شکل مساوی بتوانند از نعمت عدالت بهره ببرند.

وی با اشاره به بازار داغ رقابتی که به وجود آمده، گفت: این بازار رقابت برای کار کردن مطلوب توسط قوه قضاییه ایجاد شده است.

ترکستانی تصریح کرد: با وجودی که ایجاد شغل وظیفه دستگاه قضا نیست اما توانسته فارغ‌التحصیلان حقوق را به خوبی جذب کرده با اینکه هیچ نوع بار مالی هم برای دولت نداشته است.

وی افزود: در بحث استقلال وکیل و شأن و مقام او موارد قابل تأملی هست که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان ادامه داد: اقدامات برخی وکیل‌نماها در کشور باعث بی‌اعتمادی دستگاه قضا شده به طوری که باعث شده تا وکلا را در درب ورودی دستگاه قضا کنترل کنند.

وی ابراز داشت: امروز حرمت و اعتبار وکیل دادگستری پایین‌تر از اعتبار یک مستخدم وکیل دادگستری شده به طوری که او آزادانه با تلفن همراه صحبت می‌کند اما وکیل نمی‌تواند تلفن همراه را با خود داخل ببرد.

ترکستانی خاطرنشان کرد: آیا جز این نبوده که همنوا شدن تعدادی از وکلا با موکلانشان به جای پرداختن به دفاع صرف و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه باعث بی‌اعتمادی در دستگاه قضا نسبت به جامعه وکالت شده است.

وی با طرح این سئوال که آیا این گونه مصاحبه‌ها باعث فشار به دستگاه قضا نیست؟ گفت: این اقدامات باعث خدشه‌دار کردن موقعیت وکیل می‌شود وگرنه وکلا در انجام وظیفه خود مستقل هستند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان افزود: وکیل باید بدون هیچ فشاری از دستگاه حکومتی به برقراری عدل بپردازد که این امر نیز تاکنون محقق شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید اعتمادسازی کنیم، گفت:  بستری را ایجاد کنیم تا قضات دادگستری به ما اعتماد کنند.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921208000784#sthash.57GkRyUx.dpuf