×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عدالت اداری گفت: دیدار هیات پارلمانی اروپا با دو نفر از محکومان فتنه ۸۸ نشان داد، ریشه و آبشخور فتنه ۸۸ در کجا بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با انتقاد از این اقدام هیات پارلمانی اروپایی، این ملاقات را محکوم کرد.

وی گفت: گروهی تحت عنوان هیات پارلمانی اروپا به ایران آمدند و در حالی که این هیات‌ها معمولا برای تبادل مسایل اقتصادی است، اینها با دو نفر از فتنه گرانی که در فتنه ۸۸ محکومیت داشتند، مخفیانه دیدار کردند. باید روشن شود که چه کسانی زمینه این دیدار را فراهم کرده‌اند؟

رییس دیوان عدالت اداری افزود: با گذشت ۵ سال از حادثه سال ۸۸ وقتی عده‌ای از غربی‌ها به ایران می‌آیند و مخفیانه ملاقاتی را انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که آن فتنه در کجا ریشه داشته و آبشخور آن کجاست.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا هیات پارلمانی اروپا آمده‌اند تا مشکلات اقتصادی و ارتباطی را حل کنند یا دنبال اهداف دیگری هستند، ادامه داد: چه کسانی چنین خیانتی را مرتکب شده‌اند تا زمینه این ارتباط فراهم شود. ما امیدواریم که مسئولان امنیتی این جریان را دنبال کنند تا این موضوع برای مردم روشن شود.

منتظری اضافه کرد: هم‌زمان می‌بینیم همین کسانی که داعیه قرارداد هسته‌ای با ایران را دارند، در انتهای قرارداد شرایطی را که برای جمهوری اسلامی تعیین می‌کنند، به فتنه سال ۸۸ بر می‌گردد که افرادی که در حصر و زندان هستند نیز باید آزاد شوند.

وی با محکوم کردن اقدام هیات پارلمانی در ملاقات با دو نفر از محکومین فتنه ۸۸، اظهار کرد: آیا واقعا در کشورهای غربی اجازه می‌دهند گروهی به عنوان نمایندگان پارلمانی به آنجا بروند و مخفیانه با برخی از اعضای اپوزوسیون آن کشور ملاقات کرده، جلسه داشته باشند و تبادل اطلاعات کنند.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: الحمدالله بصیرت ملت شریف ایران به حدی است که تمام مسایل را درک می‌کند و اگر غربی‌ها تصور می‌کنند که با این حرکات می‌توانند جریان انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، کور خوانده‌اند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به حادثه تروریستی در عراق و شهادت ۱۶ نفر از هموطنان عزیزمان در این حادثه اشاره و اظهار کرد: عده‌ای از فرزندان این ملت که برای خدمات اجتماعی و کار در عراق حضور داشتند، بر اثر حمله تروریستی به شهادت رسیدند، به نحوی که برخی از آنها قابل شناسایی نبودند. باید روشن شود که چه کسانی دستشان به خون این عزیزان آغشته است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: آیا جز این است که جریان تکفیری و وهابی که از سوی آمریکایی‌ها حمایت می‌شود، این اقدامات را انجام می‌دهد. فعالیت‌های آنان در عراق، بحرین و سوریه نشان می‌دهد که جز این نیست.

منتظری ضمن تسلیت این حادثه به ملت شریف ایران و خانواده محترم شهدا، برای آنان علو درجات را مسئلت کرد.

بر اساس این گزارش، هیات پارلمانی اروپا در سفری که به ایران داشت علاوه بر دیدار با برخی ازمسئولان، با جعفر پناهی و نسرین ستوده در سفارت یونان دیدار کرد.