×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس جدید سازمان پزشکی قانونی در مراسم معارفه خود به عنوان رییس جدید سازمان با اشاره به این‌که کارهایی سخت در پزشکی قانونی انجام می‌شود، گفت:‌ خوشحالم در سازمان پزشکی قانونی با همکارانی کار می‌کنم که از نظر سطح تحصیلات و سطح اجتماعی در سطح بالایی هستند. پزشکی قانونی مشکلی از دوش ممکلت بر می‌دارد لذا با مشورتی که با دوستان کردم و استخاره‌ای که انجام شد، پذیرفتم.

 احمد شجاعی با ذکر خاطره‌ای از آشنایی‌اش با پزشکی قانونی در سال ۵۸ در مورد شهادت شهید گرکانی نژاد به عنوان اولین شهید جامعه پزشکی گفت:‌ هنگام ارایه پیشنهاد پذیرش ریاست سازمان مردد بودم چون خود را از اول انقلاب سرباز انقلاب می‌دانستم و پا به رکاب بودم و جواب نه دادن برایم سخت بود که اگر تکلیفی برای انسان شود و انسان نه بگوید ممکن است فردای قیامت پاسخی نداشته باشد.

وی افزود:‌ اما از طرفی خوشحال بودم که پا در سیستمی می‌گذارم که اولا ولی امر مسلمین در راس همه امور کشور هستند و در راس قوه قضاییه نیز یک مجتهد جامع الشرایطی وجود دارد که با اطمینان کارهای خود را انجام می‌دهد.

رییس جدید سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد:‌ پزشکی قانونی یک سازمان پزشکی است و قطعا با حرفه ما ارتباط مستقیم دارد و بیگانه نیست. اما مهمتر اینست که یک سازمان مدیریتی است و در راس، مدیریت مهم است و رییس باید بتواند از تخصص‌ها استفاده کند. ما هم از روزهای اول کارهای مدیریتی داشتیم البته با سازمان هم بیگانه نیستم و ماهی چند جلسه در خدمت سازمان بودیم.

شجاعی در ادامه گفت: ‌بنده این توانایی را دارم که در کارهای مدیریتی با همه نیروها کار کنم و اینطور نیست که بخواهم وضعیت را برهم بزنم. باید ثبات را حفظ کرد و با کمک و مشورت ادامه داد.

وی با بیان اینکه درست نیست مدیر جدید که می‌آید وضعیت را بر هم بزند، افزود:‌ نکته دیگر اینست که تا حد امکان در امور مدیریتی از درون سازمان استفاده شود.

وی قدم اول را التماس دعا دانست و گفت:‌ انسان نیازمند دعاست. دعا کنید این کار توشه‌ای برای آخرتمان باشد.

وی ادامه داد: ‌در گام دوم دست همکاری به سوی همه دراز می‌کنم. همانطور که همکاران تلاش کردند همکاری خوبی با دکتر عابدی داشته باشند امیدوارم همکاری خوبی وجود داشته باشد. امیدوارم زحمات ایشان را بر هم نزنم و مسیر را به پیش ببرم.

شجاعی ادامه داد: ‌از همه می‌خواهیم صادقانه کار کنند. همه ما وظیفه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را داریم. اگر خوب کار کنم و اگر دید مردم را نسبت به مسوولان و نظام خوشبین کنم این بزرگترین خدمت است.

وی در نهایت از قوه قضاییه خواست که حمایت‌های لازم را از پزشکی قانونی انجام دهد.

در پایان این مراسم دکتر شجاعی ابلاغ خود را از دست معاون اول رییس قوه قضاییه دریافت کرد.