×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان در این آیین گفت: وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند و هر دو باید برای تحقق عدالت تلاش کنند.

علیرضا ترکستانی اضافه کرد: در صورتی که هر یک از وکلا یا قضات نسبت به انجام وظایف محوله کوتاهی کنند به طور حتم شاهد مخدوش شدن عدالت خواهیم بود.

وی از وکلای دادگستری درخواست کرد: علاوه بر رفتار صادقانه با مقامات قضایی ، خود را یاور دستگاه قضایی بدانند تا اقدامات آنان موجب کشف سریع حقیقت شود.

وی تاکید کرد: اقدامات وکیل نباید منجر به اطاله دادرسی، کندی سیر مراحل پرونده قضایی و انحراف پرونده از مسیر حقیقت شود.

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان افزود: صادقانه رفتار کردن وکلا و کمک کردن به کشف حقیقت در پرونده های کیفری باعث می شود قضات کمترین مجازات را برای متهم در نظر گرفته و از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند.

وی با ذکر اینکه وکلای دادگستری در مقابل قضات قرار ندارند بلکه کمک حال آنها در تحقق عدالت است اظهار کرد: مقامات قضایی در تثبیت جایگاه مقام وکالت کوشا باشند.

ترکستانی اضافه کرد: وقت وکلای دادگستری نباید به اموری همچون ابطال تمبر و پرداخت هزینه دادرسی صرف شود بلکه باید شان و جایگاه وکلا حفظ شود.

وی بیان کرد: رسانه ها نیز باید با تولید اخبار با محتوای سودمند، فرهنگ استفاده از وکیل را در استان گسترش دهند تا مردم برای طرح دعوا و تنظیم دادخواست ها و لوایح خود به وکیل مراجعه کرده و وقتشان تلف نشود.

وی همچنین در خصوص اقدام اخیر نشریه فرانسوی در اهانت به رسول اکرم (ص) گفت: در این راستا وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان همگام با سایر شهروندان به جمع فداییان حضرت رسول اکرم (ص) پیوسته اند.

وی اظهار کرد:این نهاد و سازمان حقوق دانان بدون مرز با محکوم کردن این حرکت ناشایست اعلام می دارند اهانت به پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) امری ناپسند بوده و از سوی هیچ عقل سلیمی قابل پذیرش نیست.

وی از حقوق دانان فعال در شبکه های اجتماعی درخواست کرد با اعلام انزجار از این حرکت ها به عنوان یک مسلمان از حقوق خود در مجامع جهانی دفاع کنند.

در این آیین لوح تندیس به پرفسور ربیعا اسکینی، پدر حقوق تجارت ایران و ایرج گلدوزیان پدر حقوق جزایی ایران اهدا شد.

یکم تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته وکیل مدافع نامگذاری شده است.