×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایندگانی مطالبه‌گر نیاز دارد

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وکلای سالم و متعهد به مدیران سالم و نمایندگانی مطالبه‌گر نیز نیازمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ترکستانی صبح شنبه در هفتمین همایش بزرگ وکلا و مشاورین حقوقی استان همدان با عنوان «نهاد وکالت دفاع از دستاوردهای ملی و منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی» گفت: این نظام علاوه بر وکلای سالم و متعهد به وجود مدیران سالم و نمایندگانی مطالبه‌گر نیز نیازمند است.

علیرضا ترکستانی افزود: قضاتی که بدون توجه به هرگونه گرایش سیاسی، اعمال نفوذ و فشارها، عدالت را اجرا کنند، با اجرای عدالت موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه، آرای صادر شده از سوی محاکم قضایی باید مبتنی بر قانون صِرف با اتکا به شرع مقدس اسلام و اسناد و ادله در چارچوب قانون آیین دادرسی مدنی در امور حقوقی و امور کیفری با توجه به اصل مقدس برائت، مندرج در قانون اساسی و نیز قاعده فقهی اصاله البرائه باشد، گفت: این آرا باید قائل به احترام به حریم خصوصی افراد و منع تجسس در احوال شخصی مردم باشد.

قضات مجازات‌های جایگزین حبس را اعمال کنند

ترکستانی عنوان کرد: قضات باید با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، مجازات‌های جایگزین حبس را اعمال کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه معنای استقلال وکیل آن است که وکیل آزادانه با مصاحبه با بیگانگان برای دریافت پناهندگی، نظام جمهوری اسلامی ایران را به سخره گرفته و به چالش بکشاند ما چنین استقلالی را نمی‌خواهیم.

علیرضا ترکستانی همچنین بیان کرد: اگر معنای استقلال وکیل این است که وکیل اسناد پرونده‌های امنیتی و جاسوسان را از پرونده‌ها استخراج و به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل منعکس کند تا بدان وسیله به نظام جمهوری اسلامی و قوه قضاییه فشار وارد کند و زمینه فرار و گریز از مجازات را در کشور فراهم کند ما چنین استقلالی را نمی‌خواهیم.

وی عنوان کرد: مدعیان حقوق بشر با انجام جنایات ضدبشری در سوریه، بحرین، یمن و پاکستان و کشتار شیعیان و مسلمانان، حقوق هزاران انسان بی‌گناه را نادیده گرفته و به اسلام‌هراسی مشغولند و در هیچ دادگاه بین‌المللی نیز تاکنون محاکمه نشده‌اند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان همدان به وجود ۳۰۰ پست و صندلی مهم در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: برای به دست گرفتن این نظام و حفظ و حراست از آن، انقلاب ما با خون ۲۱۹ هزار شهید آبیاری شده است و برای هر پست و مقام ۷۳ تن شهید شده‌اند پس باید همه برای اعتلای این نظام و حراست از آن با درستکاری و پاکدستی کوشا باشیم.

سیاست‌ قوه قضاییه دسترسی و امکان بهره‌مندی افراد از خدمات وکلا بود

معاون رئیس کل دادگستری استان همدان نیز با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه و توسعه قضایی، موضوع دسترسی و امکان بهره‌مندی افراد از خدمات وکلا بود، گفت: امروزه شاهد هستیم که وکلای بهره‌مند از دانش، عملکرد و رفتار مناسب قضایی و اسلامی در جایگاه مطلوب پیش‌بینی شده قرار گرفته‌اند.

مهدی الماسی گفت: همانطور که از معنای لغوی وکیل مدافع برمی‌آید، وکالت به معنای دفاع از حقیقت است و چه دفاعی والاتر از نظام مقدس جمهوری اسلامی که در این باب شهیدان برای دفاع از این حق، با دشمنان و استکبارگران به ستیز پرداختند و به شهادت رسیدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدای مدافعان حرم تجلیل شد