×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حوزه قضایی بخش خاوران طی مراسمی با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران افتتاح شد.

حجت‌الاسلام تمجیدی طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: در خصوص نظام اجتماعی اسلام،‌ راهبردهای فراوانی در آموزه‌های دینی ما وجود دارد؛ از جمله آیه شریفه «اعدلوا هو اقرب للتقوی» که در اینجا همه افراد در جامعه اسلامی باید رسیدن به عدالت بر مبنای تقوا را سرلوحه تمامی برنامه‌هایشان قرار دهند و این موضوع صرفا مختص به دستگاه قضایی نیست.

وی افزود: با عنایت به آیه شریفه «فاستبقوا الخیرات» بدین معنا که در نیکی‌ها سبقت بگیرید چنانچه این امر در اجتماع تحقق یابد بی‌شک جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی گرفته خواهد شد؛ لذا ضروری است که به این مساله در جامعه از طریق نهادهای فرهنگی و سایر مراجع ذی‌ربط به صورت پررنگ‌تر پرداخته شود.

معاون رییس کل دادگستری استان تهران یکی دیگر از راهبردهای نظام اجتماعی اسلام را مقوله عفو دانست و اظهار کرد: چنانچه عفو به درستی در جامعه به صورت یک فرهنگ درآید، از بسیاری از جرایم پیشگیری می‌شود و در نتیجه آمار ورودی پرونده‌ها به تشکیلات قضایی به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

تمجیدی خاطرنشان کرد: ضمنا باید توجه داشت که قوه قضاییه متناسب با تقسیمات کشوری هر کجا که نیاز باشد در جهت ایجاد سهولت برای مراجعه مردم به عدلیه، تشکیلات مناسب قضایی برابر قانون ایجاد می‌کند اما این یک بعد قضیه است و به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده امنیت و عدالت در جامعه باشد. لازم است همه نهادهای نظام اسلامی در چارچوب وظایف قانونی محوله در جهت پیشگیری از وقوع جرم در ابعاد مختلف با تمام قوا تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از خدمات جورابراهیمیان که به عنوان بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری مستقر در قیام‌دشت خدمت کرده بود با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد و رضا رستمی با دریافت ابلاغ قضایی خود رسما به عنوان رییس حوزه قضایی بخش خاوران آغاز به کار کرد.